• molly50

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

päronsplitt skrev 2013-10-06 20:33:48 följande:
    Hoppas ts anmäler dig för falsk spridningar ... men anmäl du mig varsågod .

Ja,det får hon väl göra om hon vill. Tror dock inte att hon kommer så långt med det då du har missuppfattat mig alt inte läst igenom vad jag skrev ordentligt.
    päronsplitt skrev 2013-10-06 20:35:09 följande:
    Anklagar inte du besvarade det själv att saker och ting sade sig själv trots att jag ifrågasatte var du fått det i från . 

Jo,du anklagar mig. Du anklagar mig för saker jag inte har gjort.
    Jag har aldrig påstått att "saker och ting sa sig självt". Det är defintivt något du har hittat på.
    Men nu handlar denna tråd inte om mig så nu skulle jag uppskatta om vi  kan avsluta den diskussionen.

Jag skrev att det spelar ingen roll om TS har en älskare eller om hon har 10. Man tar inte hem en ny man det första man gör efter att den andre föräldern har flyttat ut,och låter honom stanna kvar.
    Det kan göra barnet förvirrat.
    Förstår du nu vad jag menar eller ska jag ta det igen?       

Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    päronsplitt skrev 2013-10-06 21:07:03 följande:
    Men molly vet du inte vad du besvarar själveller vad du själv uttrycker   , gåtillbaka och gör om och gör  rätt .

Jo,jag vet. Men du har tydligen tolkat det som du själv vill.

Nu avslutar jag den här diskussionen med dig för vi kommer ändå ingenvart med det här.
    Det är ingen idé att försöka förklara mig för dig när du ändå inte vill förstå.  
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-07 01:15:34 följande:

Ännu ett otrevligt inlägg baserat på några enkla rader. Nu känner sig mobbarna PÅHOPPADE? Har inte ett skit att komma med? Folk får tycka utan dina"regler" om att man måste ha läst allt. TAGGA NER MÄNNISKOR!

Ja,visst har alla rätt att tycka. Men det underlättar väl om man har läst igenom tråden,eller i alla fall TS kommentarer,innan man uttalar sig så att man har bildat sig en uppfattning om vad det handlar om.
  • molly50
    rubert skrev 2013-10-07 11:35:44 följande:

Oklart var du hittar din verklighet, men ovanstående argument saknar helt relevans
    i fråga om vårdnad/umgänge. Eller menar du verkligen att du tror att det är frågan
    om status som ges uttryck i bla barnkonvention. Nej allt som rör vårdnad och
    umgänge tar sin utgångspunkt i "barnets bästa" i ingen del räknas annat än förmåga
    att se barnets behov (detta avser inte nya kläder eller mtrl standard) dvs du har
    uppenbara svårigheter att ens förstå att en tingsrätt endast har att bedöma lämplighet
    i vårdnadsfrågan, således helt ointressant om vad du heter eller hur många milliarder
    du förfogar över osv. Jag förutsätter att din fd redan kontaktat socialtjänst samt att sk
    utredning i barnavårds ärende påbörjats (i detta fall finns skäl att tro att Lvu beslut om
    omhändertagande/ placerande av barnet hos fadern redan är tagit)

Du kan som andra redan påpekat inte göra annat än att kommunicera med Soc och
    dess personal dvs egenmäktighet med barn kommer alldrig att vara en parameter så
    länge som barnet inte bortförts i uppsåt. Jag råder dig att omgående lägga alla kort på
    bordet och förklara bakgrunden i så sanna termer som är möjligt( detta givet att du även
    i fortsättningen vill vara en del av ditt barns liv), I att din historia helt klart visar på, ja
    låt oss kalla det "brist på insikt blandat med en stor portion naivitet kombinerat med låg
    utbildningsgrad"  detta i kombination med någon tro på att vad som avgör vad som är
    i barnets bästa är "din exklusiva syn" ger inget annat än ett mottagande som i allt ger
    dig ytterligare problem.  Jag förutsätter dock att även din berättelse kommer att ha sin
    utgång i PAS med de komplikationer som följer av detta fenomen. Återstår för dig att ta
    till instrument som pedofili, sexuell avvikelse, barnmisshandlare samt en bild på resultatet
    av "käftsmällen" detta i kombination med ett ombud från ROKS eller annan kvinnogrupp
    för stöd i det domesticerade våld du i åratal utsatts för.                            
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-07 14:32:36 följande:
    Men det är väl ganska självklart att det underlättar. Men man kan och får tycka utan att ha läst alla inlägg. Det är inget som ens behöver ifrågasättas. Vad som inte är självklart däremot är att svara med samma mynt, eller att vara nedlåtande och vara elak. Man kan tycka och kritisera utan att bete sig som en skitstövel, vilket jag tycker när folk säger att någon är dum i huvudet, sämsta mamman osv. 

Ja,självklart. Och det tror jag ingen har opponerat sig emot heller.
    Men du har rätt i sak. Man ska undvika påhopp. Men då borde det gälla alla,oavsett om man står bakom TS eller ej.
    I detta fallet blev jag påhoppad av en person som inte läst igenom tråden ordentligt och anklagad för saker jag inte ens gjort.
    Och det är i så fall lika illa som att hoppa på TS.   
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-07 18:27:14 följande:
    I korta drag så är det så här!
    Vi har som familj under alla dessa 12 år levt under hot från min fd mans släkt!Det vill säga min svåger,svärmor och svärfar!
    Då min man kommer från en annnan kultur så accepteras inte att han inte gifter sig med den tjej som hans pappa valt ut till honom
    Vi lever under skyddad id.
    Tänker inte gå in närmare på vad som hänt men min man har vid flera tillfällen sen dottern kom hotat med att ta henne till sitt hemland!Där av att jag gifte mig med honom för att jag var LIVRÄDD att han skulle göra detta.
    Har även anmält detta till soc vid varje tillfälle.

Anledningen till att jag skrivit att han var en bra pappa var att jag inte ville gå ut med saningen då jag var rädd att någon kände igen oss. 

Med hjälp av åklagare fick jag nu igenom tillfälligt kontaktförbud i väntan på utredning!¨Hanvar här i helgen och skrev under skillsmässopapper och under tiden han var här fick min bror ta hand om dottern.
    Under den halvtimmen han var här så fick jag höra hot på hot.
    Bla att han skulle röja mitt id och att vi skulle passa oss för att gå ut igenom dörren.
    Hoppas ni nu känner er nöjda med förklaringen!
    Jag orkar inte ta skit från alla här.          
    Om det här stämmer så är det naturligtvis inte bra.

Men det gör att jag ställer mig ännu mer frågande till din otrohet.
    Om han har hotat med att ta din dotter med sig till sitt hemland,insåg du då inte att du skulle öka den risken genom att vara otrogen?

Och oavsett vad som ligger till grund för allt detta så ursäktar det inte dina snedsteg ändå.
    Två fel gör inte ett rätt.

Och du,jag undrar också varför du inte berättade allt det här från början istället för att hela tiden ändra historien? Hade du gjort det så hade du kanske sluppit ta så mycket skit.

Det blir faktiskt lite svårt för oss att tro på allt det här när du hela tiden ändrar dig.     
    Och när en person här i tråden dessutom berättar,på ett trovärdigt sätt att h*n har pratat med din man som kan styrka att bara en liten del av din berättelse stämmer så drar man öronen åt sig lite extra.    
  • molly50
    Läs vad som står och inget annat skrev 2013-10-07 21:47:42 följande:
    Tummen upp här med Tungan ute

Tackar!
  • molly50
    Anonym (1) skrev 2013-10-07 22:02:32 följande:
    TS, det du skriver här är i sig en jobbig situation som ingen skall behöva uppleva. Om detta är sant så beklagar jag denna biten, men jag förstår fortfarande inte.
    Menar du att du gifte dig så att han inte skulle ta med sig dottern till hemlandet?
    Hur går det ihop med att du ordnar en skilsmässa 2 månader senare?
    Om han inte är en bra pappa, hur kommer det sig att du vågat lämna dottern ensam med honom flera kvällar i rad? Eller var det bara ljug? Finns det ens någon älskare, eller är det dina fantasier?

Om det du skrivit här ovan är sant så har du generellt mycket att vinna på att vara lite mer ödmjuk, och tala sanning. Det är dina lögner, ditt hån mot din "man som du älskar", och dina ord där tex säger att "han kan ta dottern" som gör att man reagerar mot dig och inte känner någon sympati.

Var i denna röra finns du, som person?
    Kanske inte viktigt att visa oss här, men fundera på hur du framställer dig själv i verkligheten.
  • molly50
    Johan75 skrev 2013-10-08 10:44:31 följande:
    Fast på något sätt bryter man väl ändå upp rätten till att folk inte ska lägga sig i när man postar hela problematiken på ett diskussionsforum? 
  • molly50
    Anonym (enjoy) skrev 2013-10-08 13:51:40 följande:
    Altså har inte läst tråden på länge men nu hänger jag inte alls med!
    Det börjar med att TS är "boven i dramat" och reggar sig på en dejtingsida, knullar en annan, har en man hon ändå absolut inte vill lämna. Men nu är han ett stort svin, hon lever under hot och han bryr sig inte om sitt barn som han påstod sig älska?
    Rätta mig nu om jag har fel? Vilken såpa altså.

Bryr sig om sitt barn gör han ju. Men TS håller barnet borta från honom pga det påstådda hotet och hon påstår sig dessutom ha fått ett besöksförbud mot honom.
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-08 11:33:33 följande:
    Ja absolut. Men man behöver inte svara hursomhelst. 

Självklart inte. Men då ska väl det gälla även TS och de som står bakom henne? Eller?
  • molly50
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-08 17:54:38 följande:

Nej. Det gäller bara motståndarna.

Herregud det är väl klart att
    jag tycker att det gäller alla....... däremot så är det "motståndarna" som härjar mer. Lite kul att mina åsikter ifrågasätts ett flertal gånger, antingen vill man inte förstå, eller så förstår man inte vad jag menar.

Jodå,jag förstår hur du menar och jag tycker du har rätt i sak. Man kan och ska försöka undvika påhopp. Det håller jag med om.
    Men jag tolkade det som att du bara menade att det bara gäller meningsmotståndarna,inte TS och de som står bakom henne. My mistake!  
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2013-10-08 19:30:35 följande:
    Det gäller bägge sidor faktiskt.

Dock så får jag säga att detta inlägget är utan tvekan det värsta påhoppet jag har sett hitintills i år.
    Då skall man ta i beräkningen att jag även hänger på ANDRA forem med och inte "bara" familjeliv. också.

Utan tvekan det värsta påhoppet jag har sett i år, och jag har mycket svårt att något annat kan toppa detta på FL eller något annat site med diskussionsforum.

Inlägg #793...

Håller med! Det där var det grövsta påhoppet jag har sett på väldigt länge. Och då har jag också sett mycket på olika forum.
  • molly50
    FeliciaA2 skrev 2013-10-09 17:50:13 följande:
    TS checkade ut från denna tråd för 2-3 dagar sedan. Denna kommentar hittar jag dock inte då jag skulle citera. Inte heller hittar jag en av mina kommentarer i en annan tråd. Jag gissar på driftstörningar på FL.

Så ni som skriver till TS - det är stor chans att hon aldrig kommer att läsa. Jag skulle inte lägga mer energi här i alla fall :)

TS har å andra sidan skrivit tidigare att hon ska lämna tråden men ändå kommit tillbaka.
    Så man vet ju aldrig...  
  • molly50
    FeliciaA2 skrev 2013-10-18 08:24:52 följande:
    Jag är ledsen Förbluffad men jag vänder mig mot att du publikt och raljerande ifrågasätta en tråd som kan vara en fullständigt familjekatastrof. Det vet varken du eller jag!

Oavsett om TS har bytt fot några gånger och hårdnackar vägrat pappan tillgång till barnet så kan kärnan av denna tråd vara sannare än vad du eller någon annan av oss kan tro. 

Det kan finnas skäl till att man inte berättar sanningen helt första gången. Det kan finnas skäl till att TS ändrar storyn - men kärnan kan vara sann. Är den bild hon uppmålat sann - vilket besöksförbudet pappan har fått antyder - så är varken du eller jag den som har rätt att raljera. 

Det finns folk som ljuger som borstbindare här., Det finns folks som tallar på sanningen men i stort är ärliga. Det finns folk som skriver rakt av exakt så som det är men historierna kan te sig så osannolika att ingen tror dem,

Jag har i alla dessa fall en ödmjuk inställning och inser att det mesta av dessa personers öden vet jag ingenting all som. Jag ser ett litet fragment av deras liv. Och jag väljer att antingen tro eller inte tro i mitt stilla sinne. För tänk om jag har fel och sårar den som faktiskt ligger ner. Detta vill inte jag bidra med.

Men oavsett vad som är sant och inte i den här historien så har TS ton och attityd genom hela tråden lämnat en hel del att önska.
    Hon har kommit med låga påhopp mot personer istället för att från början delge oss alla sanningen.
    Hade hon gjort det så hade nog tonen varit en helt annan från oss alla här i tråden.
    När TS börjar med att skriva att hon älskar sin man och aldrig kommer att lämna honom  och kallar honom världens underbaraste pappa och sedan tvärvänder och kallar honom för en stor skit och allt vad det är och använder deras dotter som slagträ emot honom. Ja,då reagerar de flesta.
    Det finns ett litet barn inblandat här. Ett litet barn som inte ska behöva lida för sin mors egoism och omogenhet.  
  • molly50
    Fool skrev 2013-10-18 10:40:08 följande:
    Precis , dessutom kom vändningen i hennes inställning till sin fd man vid samma sekund som han dumpade henne pga av hennes otrohet. Så länge han höll ställningarna hemma medan hon var ute på äventyr så var han jättefin , snäll och en bra pappa , så fort han blev förbannad och dumpade henne pga hennes otrohet så blev han ett monster...  

Ja,precis! Och när han dessutom tog sin dotter och stack så var han helt plötsligt ett stort svin som aldrig skulle få träffa sin doter igen när hon kom tillbaka till TS.
    TS verkar ha noll självinsikt. Inte en tanke på att hans reaktion kan vara ett resultat av hennes egna handlingar.
    Hela den här historien om att han ska ha misshandlat henne och att han har hotat med att ta med deras dotter till sitt hemland låter som något TS har diktat ihop för att få sympatier för att slippa erkänna att hon själv har gjort fel.  
    Hade den kommit från början så hade kanske hela tråden sett annorlunda ut.
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-18 11:58:38 följande:
    Men att ni orkar.
    Kan säga att det finns ingen som vet vilka vi är för alla användaruppgifter är fel på detta konto.
    Ni tror väl inte att man går ut med sitt id när man har skyddad id?

Och ni som tror att örfilen var det som gjorde min fd man till ett svin!!Ni kan ju få tro det då

Det slaget var ingenting jämfört med vad vi har gått igenom innan.

Anledningen att gå med i VM var att jag skulle ha en riktigt bra anledning till att vi skulle skilja oss.
    Sen att jag skrev att han aldrig skulle få reda på någonting det var en skenmanöver från mitt håll.

Man får inte besöksförbud och skyddad id hur lätt som helst i detta land för er som inte vet

Jag tänker inte hålla på att gå i försvar något mer.
    Och ja jag missade 3 nätter på 1.5 år jätte katastrof??

Men hur ska man veta vad som är sant och inte när du hela tiden kommer med efterhandskonstruktioner?
    Om du hade berättat hela den här historien från början om hur din man ska ha betett sig så hade förmodligen hela tråden sett annorlunda ut och du hade kanske fått lite mer förståelse för dina handlingar.
    Men som det är nu så framstår du bara som en mycket omogen och egoistisk person som försöker ljuga dig ur dina egna fel och brister.
    Inse att det din man har gjort (om det nu är sant. Med tanke på hur du har framställt det hela så kan vi ju inte ens veta om det är sant att du har fått besöksförbud) inte rättfärdigar dina handlingar. Två fel gör inte ett rätt.
    Vill man skilja sig så gör man det på ett ärligt sätt. Och framförallt så gifter man sig inte från första början med någon som beter sig illa.
    Klarar man inte av att göra det så tar man hjälp av någon. Och då menar jag inte en älskare utan någon,t ex en vän eller anhörig,som kan hjälpa en ur situationen. 
    Det du har gjort,när du skaffade dig en älskare,är att bara göra saken värre för dig,men framförallt,för ert barn! Tänk på det!   
  • molly50
    nyfiken82 skrev 2013-10-18 15:43:09 följande:
    Men allvarligt!

Vem fan håller på att jävlas??

Lämna mig och min familj i fred!Fan fattar ni vad ni gör eller???    

Den frågan skulle du kunna vända på och ställa till dig själv. Fattar du vad du har gjort genom att vara otrogen?
    Hade du inte varit det och försökt skilja dig på ett ärligt sätt,helst innan du gifte dig,så hade situationen förmodligen sett annorlunda ut idag.
  • molly50
    Anonym (Jag känner dig) skrev 2013-10-18 13:59:12 följande:
    Oj tänkte inte så långt!!Sorry

Du får ursäkta om jag har lite svårt att tro dig. Om du verkligen känner TS så borde du för det första inte skriva anonymt.
    För det andra så känns det lite märkligt att din kommentar kom efter att TS redan har berättat att hon fått dagisplats åt dottern och en massa andra saker om sin man. 
    Du känns inte särskilt trovärdig,måste jag säga.
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg