• Johan75

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-01 12:23:20 följande:

Men han blir ju inte sårad om han inte får veta någonting!
    Men du riskerar det. 

Sen skulle det vara intressant ifall du svarade på Haskels fråga. Du påstår att din man "älskar dig för mycket" för att vara otrogen. Den borde väl betyda att du inte älskar din man lika mycket? 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 12:27:55 följande:

Jo jag älskar min man!Måste dock bara få komma i från Vardagslunken!

Få bry mig om mig själv för ett tag! 
    Men du är beredd att riskera denna man du anser dig älska, samt i värsta fall kanske hälften av din dotters uppväxt, för denna vardagsflykt?
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 12:35:29 följande:

Men så behöver det ju inte bli!

Vi träffas väldigt diskret!Han checkar in oss på hotell!

Ingen som kan ana något!

Konsekvenserna får man ta om dom kommer anser jag!     
    Det kan hända och du är villig att riskera detta. Ni skickar ju till och med sms till varandra - det är ju nästan som att be om att bli upptäckt. Det finns så många parametrar som du inte styr över här.
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 12:45:06 följande:

Mmm men det är det som gör det sååå spännande!

Vi använder oss av kik på mobilen och lösenord på telefonen!Han kommer aldrig komma in på telefonen!

Vad fler för parametrar??   
    Så risken att förlora din man och stora delar av din dotters uppväxt är något positivt för dig? Obehagligt!

Tänk ifall hans fru får misstankar och anlitar en privatdetektiv? Knappast något du har kontroll över. 
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 12:54:57 följande:

Ehh det har jag inte sagt att det är eller?
    Det var väl det som var "sååå spännande!"?
    Jag tycker bara om spänningen att sitta och skriva till varandra när tex mannen sitter i soffan brevid.
    Ta risker alltså. 
    Men allvarligt privatdektektiv    
    Du tror inte det existerar?

• Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:02:08 följande:
    Ja det är sjukt spännande att ta risker!Tänder som fan på det

Jo det vet jag men det kostar att anlita en sådan! 
    Tja, men då kan vi väl åtminstone konstatera att du faktiskt riskerar det jag påstod att du riskerar. Det är ju till och med denna risk som i viss mån driver dig till otroheten. 

Det kommer ju knappast gå att förklara varför du inte bör vara otrogen när det själva otroheten som du är ute efter.  
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:07:03 följande:

Men allvarligt!

Hade jag fått det jag velat hemma så skulle jag väl aldrig leta efter substitut???
    Det är ju lite svårt för din man att skapa en situation där du riskerar lika mycket som du gör med din älskare. Av det du skrivit hittills är det ju otroheten i sig, att du är otrogen, som du tänder på. 
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:07:03 följande:
    Vad är felet??     
    Utifrån min synvinkel är felen många och stora. Det mest solklara är väl att du riskerar andra människors (bland dessa din man och din dotters) lycka och välmående för att få egen personlig "kravlös" njutning. 

Från din synvinkel misstänker jag att du inte gör något fel alls. Det är kanske även så att du anser att du gör något bra.
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:15:32 följande:
    Men allvarligt min dotter är 1.5 år!

Många barn som klarat en skillsmässa eller har jag fel??
    Nu är ju skilsmässor olika och har olika förutsättningar att gå bra beroende på hur man skötte relationen, men visst - barn klarar ofta skilsmässor. Men vi kan nog lämna detta nu? Vi är ju båda överens om att skilsmässa, halvtid med dottern och din mans lycka är något du är beredd att riskera.  
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:38:16 följande:

Känns inge konstigt alls ska jag säga!!
    Nej, det är väl det som många av oss tycker är lite märkligt.
  • Johan75
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 13:43:43 följande:

Jag njuter!Ser inget konstigt med det!
    Igen - det är väl just det som många av oss andra tycker är märkligt.
  • Johan75
    molly50 skrev 2013-10-06 12:26:35 följande:

Men tycker du att det är konstigt att folk reagerar när TS skriver att hon är otrogen för att HON ska må bra och att hon struntar i sin mans känslor? Tycker du det är ok att hon nästintill skryter om att hon har missat sin dotters nattningar flera kvällar i rad?
    TS visar gång på gång att hon lider avsaknad av empati och att hon inte älskar någon annan än sig själv och möjligtvis sin älskare. Är det då konstigt att folk reagerar med avsky,tycker du? 
    När barn råkar illa ut för att en förälder beter sig illa så brukar det väcka starka reaktioner. 
    Nä, konstigt är det inte - men det är väl lite av (Eh..)´s poäng, att det leder till "sandlådenivå"? Hur illa man än tycker om TS så kan jag själv inte låta bli att tycka det känns lite otäckt när en massiv vägg av personer önskar en annan människa olycka - hur empatilös hon nu än är. 
  • Johan75
    Anonym (Vidrigt) skrev 2013-10-06 13:07:49 följande:
    Trots den avsky jag känner för Ts handlingar, så önskar jag henne så klart inget annat än att hon lär sig något och ändrar sig.

Vilket jag enbart hade propsat på om jag sett att hon tar åt sig när folk skriver snällt till henne. Ger henne råd. Som tex Molly50.

Men när hon stänger öronen och sen försvarar sitt beteende gång på gång, så ödslar inte jag någon energi på att försöka vara snäll jag med.

Det biter ju uppenbarligen inte på Ts. Då kan man ju hoppas på att raka rör med lite grövre ton gör det. Så hon fattar att det hon gör är allvarligt och kan orsaka människor stort lidande.

Inte fan hade man daskat till Hitler på handen om han överlevt kriget som straff och sagt " dumma dumma dig Hitler"

Kom nu inte med några korkade kommentarer att jag jämför Ts med Hitler. För då har ni inte fattat min poäng. 
    molly50 skrev 2013-10-06 13:25:01 följande:

Jo,men flera av oss har försökt att,på ett anällt och sakligt sätt,ge TS råd om hur hon bör göra. Vilket också var vad TS bad om.
    Men när detta  inte verkar gå in,utan TS genast sätter sig på tvären och börjar försvara sina handlingar,så tröttnar folk och börjar ta till lite hårdare ord med förhoppning om att det kanske ska gå in.
    Det finns ett litet barn inblandat här. Ett litet barn som TS endast tycks vilja ha hemma för att hennes man inte ska komma dit så att hon kan träffa sin älskare. 
    Då är det inte konstigt att folk reagerar. 
    Att behandla någon så illa som TS behandlar sitt barn är helt enkelt fruktansvärt! 
    Jag pekar inte finger åt någon utan det var mer en generell synpunkt. Jag har läst mycket av Molly tidigare och mig veterligen är hon en av de allra bästa på hela det här forumet när det gäller att inte ägna sig åt personangrepp - men många här inne har önskat att mycket ont ska drabba TS. 

Och Molly - som jag skrev tidigare är det inte det minsta konstigt att folk reagerar kraftigt, eftersom TS även i mina ögon verkar vara en ytterst obehaglig människa utifrån det hon skriver i den här tråden. Men det är kanske just därför som det kan vara en poäng att ibland poängtera även när TS meningsmotståndare går över gränsen, eller när kritiken redan är så massiv att det inte behövs ett till "du är en dålig mamma"-inlägg?

• Johan75
    päronsplitt skrev 2013-10-06 19:25:59 följande:

Och falska rykten Johan 75 är mer allvarligt än personangrepp ta det med din kära Molly mus .
    Har någon spridit "falska rykten" så får de stå för detta själv. Jag har inte läst alla inläggen i denna tråden och kan därför ha missat något. Jag gav bara den bild jag fått hittills av Molly.  Dina insinuationer om att Molly på något sätt skulle vara mig "kär" och "mus"-epitetet säger tyvärr en del om dig också.
    päronsplitt skrev 2013-10-06 19:24:38 följande:

Molly ??? Sitter sprider rykten om henne som inte ens står ngt om och du kallar det bra människa knappast .
    Ska vi vara petiga har jag aldrig kallat Molly för "en bra människa". Så det där med "falska rykten" får du nog vara lite försiktig med själv.

• Johan75
    päronsplitt skrev 2013-10-06 20:28:46 följande:
    Du ser det du vill se , respekt är inget man får det ska man förtjäna eller hur johan 75(-:
    Nej, jag ser det jag ser - inget annat. Vad gäller respekten så håller jag med till viss del. 
  • Johan75
    Anonym (Eh..) skrev 2013-10-08 10:14:53 följande:
    För det första skulle jag inte säga något, för det är inte mitt problem. Jag lägger mig inte i andras förhållanden. Men OM jag skulle få det svaret någongång, så fortsätter jag inte tjafsa, absolut inte. Jag går inte ner på samma låga nivå. Nisse har ju rätt. Det är inte min sak. Däremot så var han otrevlig och jag tänker inte vara detsamma. Svårare än så är det inte.
    Fast på något sätt bryter man väl ändå upp rätten till att folk inte ska lägga sig i när man postar hela problematiken på ett diskussionsforum? 
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg