Anonym (Vidrigt) skrev 2013-10-06 13:07:49 följande:
Trots den avsky jag känner för Ts handlingar, så önskar jag henne så klart inget annat än att hon lär sig något och ändrar sig.
Vilket jag enbart hade propsat på om jag sett att hon tar åt sig när folk skriver snällt till henne. Ger henne råd. Som tex Molly50.
Men när hon stänger öronen och sen försvarar sitt beteende gång på gång, så ödslar inte jag någon energi på att försöka vara snäll jag med.
Det biter ju uppenbarligen inte på Ts. Då kan man ju hoppas på att raka rör med lite grövre ton gör det. Så hon fattar att det hon gör är allvarligt och kan orsaka människor stort lidande.
Inte fan hade man daskat till Hitler på handen om han överlevt kriget som straff och sagt " dumma dumma dig Hitler"
Kom nu inte med några korkade kommentarer att jag jämför Ts med Hitler. För då har ni inte fattat min poäng.
molly50 skrev 2013-10-06 13:25:01 följande:
Jo,men flera av oss har försökt att,på ett anällt och sakligt sätt,ge TS råd om hur hon bör göra. Vilket också var vad TS bad om.
Men när detta inte verkar gå in,utan TS genast sätter sig på tvären och börjar försvara sina handlingar,så tröttnar folk och börjar ta till lite hårdare ord med förhoppning om att det kanske ska gå in.
Det finns ett litet barn inblandat här. Ett litet barn som TS endast tycks vilja ha hemma för att hennes man inte ska komma dit så att hon kan träffa sin älskare.
Då är det inte konstigt att folk reagerar.
Att behandla någon så illa som TS behandlar sitt barn är helt enkelt fruktansvärt!
Jag pekar inte finger åt någon utan det var mer en generell synpunkt. Jag har läst mycket av Molly tidigare och mig veterligen är hon en av de allra bästa på hela det här forumet när det gäller att inte ägna sig åt personangrepp - men många här inne har önskat att mycket ont ska drabba TS.
Och Molly - som jag skrev tidigare är det inte det minsta konstigt att folk reagerar kraftigt, eftersom TS även i mina ögon verkar vara en ytterst obehaglig människa utifrån det hon skriver i den här tråden. Men det är kanske just därför som det kan vara en poäng att ibland poängtera även när TS meningsmotståndare går över gränsen, eller när kritiken redan är så massiv att det inte behövs ett till "du är en dålig mamma"-inlägg?