Inlägg från: fallen star |Visa alla inlägg
  • fallen star

Min dotter är mobbad

Min pojk är/var också mobbad. Det började i klass 2. Jag sa till lärarna, men de var skitkassa. Jag pratade med dem flera gånger i veckan per telefon och personligen. Jag var med mycket i skolan. En del barn fick jag bra kontakt med så att det gick att prata med dem. Bäst är att prata med dem en och en tror jag. Eller det känner man ju på situationen. Och inte göra det när man är arg och upprörd! För då har man ju lust att köra över mobbarna med bilen.

Jag ringde även till rektorn som vägrade att ta tag i saken. Hon tyckte att det var lärarens sak. Men man kan ju alltid ringa och höra vad de säger, en del kan ju vara mänskliga och ha råd och tips. 

Nu går min son i 4:an. Han blev direkt retad av 2 nya pojkar. Spottad på. Jag ringde direkt upp den nya läraren som var helt underbar!! Vilken skillnad! En annan kille som sa till honom att hålla käften hela tiden tog jag åt sidan före skolan började. Sa till honom att min pojk blev jätteledsen. Det tog skruv. Vi kände honom sen lågstadiet. Han blev jättesur på min son. Men på nästa rast så kom han och kramade min son och bad om ursäkt och sa att han inte skulle göra om det. Och hittills har det gått bra.  De andra pojkarna är kaxigare, men vi kämpar på. 

Jag har gjort så att ringa lärare först, sen tar vi in föräldrar. Den nya skolan har även ett elevvårdsteam vid jobbiga fall. Där är lärare, elev. föräldrar, kurator, skolsköterska och rektor med för att reda upp situationen och göra allt bra igen. Och för att göra upp en handlingsplan. Kanske har ni något sådant om det inte funkar med de första tipsen?

Lycka till!!! Inget barn ska behöva må dåligt i skolan! 

Svar på tråden Min dotter är mobbad