Förskjuten pga barnlöshet, vill bara gråta!
Min bästa vän är med barn.
Vi har försökt ända sedan deras första föddes för nästan två år sedan, och nu ska de ha sin andra.?
Vi har pratat och planerat tillsammans hon och jag, att vi skulle vara föräldralediga tillsammans nu om vi båda lyckades samtidigt. Jag trodde verkligen att det skulle bli så. Det värsta är att jag inte vet helt säkert att hon är gravid. Men nu har hon helt plötsligt tagit avstånd, hör inte av sig och blir alltid sjuk när vi ska ses. Och jag vet därför att hon är gravid! Hon har själv sagt att hon inte skulle våga berätta för mig pga att hon vet hur dåligt jag mår. Trots att jag har sagt att hon måste berätta, och att jag skulle bli superglad och älska deras andra barn precis lika mycket som deras första som jag har jättebra kontakt med idag. Jag vet också för att hon helt plötsligt blivit nykterist och påstår att hon bara inte vill dricka. (Och det är okej, bara det att hon varit den som absolut inte spottar i glaset när det är fest)
Jag känner mig såå jävla ledsen. Det finns väl ingen anledning för henne att vara "rädd" för att göra mig ledsen med ett så glädjande besked?
Finns det fler där ute som också till råga på allt blir förskjuten bara för att ni inte fått barn som alla andra?