• Webbredaktör Annelie

Tjatar ditt barn om ett husdjur?

Klart ungen ska ha ett husdjur - eller? Hur resonerar ni hemma när önskan om ett husdjur kommer.

Vilket djur vill ditt barn helst ha? Kommer ni att skaffa det? Eller har ni kanske redan ett husdjur? I så, fall hur delar ni på ansvaret i familjen?

Berätta och diskutera hur ni gör hemma hos er!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjatar ditt barn om ett husdjur?
  • Dr Mupp

De ville ha en kanin, nu har vi sju. Sex av dem är mina. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • lövet2

Nej. Vi har haft en katt, och dottern vill i så fall ha tillbaka honom från döden. Annars får det liksom vara ...

• Jacqueline

Mina ungar tjatade om att de ville ha en mindre hund som dom kunde gå ut med eftersom våran hund är så stor

• Dragonfly
    Dr Mupp skrev 2013-09-25 08:40:47 följande:

De ville ha en kanin, nu har vi sju. Sex av dem är mina. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Sisisisi

Varje dag. Vi har redan tre katter och brukar vara hundvakt lite då och då. Men 8-åringen vill ha en egen hund, ödlor, kaniner, marsvin och hamster.

Men vi har inte tid för fler djur just nu.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• La Lola

Det går i vågor....

Alma vill ha en vit mus.
    Men så länge hon inte ens klarar av att hålla ordning i sitt rum så får hon fasiken inget djur heller.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hannah76

Det går i vågor. De vill ha en katt eller en hund. Och ibland vilket djur som helst.. Men nej vi kommer inte att skaffa ett husdjur. Vi har haft marsvin och katt tidigare. Jag är väl egentligen inte emot att ha en katt eller hund, men ser mest nackdelar just nu.. Vill inte mecka med kattlåda.. och har inte tiden för att ha en hund.

• Fröken Vargh

Nej, väldigt sällan, eller faktiskt aldrig. Vi har väldigt många djur hemma, men sådana där mjuka som kan bo i sängen och som lever upp på beställning.

• bustjejen

De har redan kaniner, och det behövde de inte tjata så mycket om.
    Nu tjatar barnen och jag gemensamt om att skaffa hund, med de har en seg och besvärlig pappa som inte vill ge med sig Drömmer 

Svar på tråden Tjatar ditt barn om ett husdjur?