Hjälp mig att stå ut!!
Att vara bonusförälder eller vad man vill kalla sig är inte lätt å som någon skrev att man som ny inte alltid är välkommen det var att träffa rätt på spiken.
Att få att all skit tillhör vardagen för många av oss bonusar tyvärr, och det blir inte lättare om man inte har kommit överens med den/dom biologiska föräldrarna vad som gäller hemma.
Men om man är 19 då är man vuxen ta mig tusan å då kan man tvätta sina kläder själv å kan man inte det så får man lära sig.
Hade det varit jag så hade jag inte gjort ett skvatt för honom speciellt när han har en attityd att han inte behöver göra att skvatt.Men du måste prata med din man om hur ni ska lösa problemet med hans son ja för det är hans son inte din
Till Sandraxx håller med Ess vänta med att flytta ihop bo på varsina håll tills hon flyttar att du blir galen hjälper ingen.
Jag har som sagt 2 bonusar en av dom bor hos oss varannan vecka den älsta kommer när hon vill, jag gjorde klart för min sambo att det var hans barn och hans ansvar det kan ha varit på gott å ont.
Jag ställer naturligtvis upp på ungarna men det är hans föräldrar ansvar vi har en dotter tillsamans och hon är mitt föräldrar ansvar ja hans med naturligtvis.
Det finns inget facit hur en familj med bonus föräldrar/barn ska fungera alla måste hitta sitt recept.
Om alla vuxna kan komma överens så är det bästa men tyvärr så funkar inte det i alla familjer (så är det i min) så till alla bonusar där ute ta ett djupt andetag, gå ut å ta frisk luft å ta nya tag å tänk på att en dag flyttar dom hem ifrån.