Hur länge fick ni vänta för att påbörja utredning inför adoption?
Vi fick vänta i 2 år!!! Nu hade jag aldrig, aldrig gått med på det, jag hade tjatat dem tokiga. Då var jag rädd att stöta mig, vår framtid låg ju liksom i deras händer. Nu hade jag tänkt att mitt tjat var ett bevis på att det var genom adoption jag ville bli förälder.
Utredningen ska ske skyndsamt men det är ju ett ganska luddigt ord. Jag hade ringt igen imorgon och förklarat att jag skickat ett mail utan o få svar så att jag nu ringer istället. Om de fortfarande hävdar att de har för mycket att göra så skulle jag säga att jag för deras skull kommer att kontakta deras chef och förklara er situation så att chefen kan ta bort eller prioritera ut arbetsuppgifterna på annat sätt. Skicka sedan ett mail till chefen där du skriver vad ärendet gäller och ber denne att ringa dig (svårare att slingra sig på telefon) skicka en kopia till utredaren så denne vet att du är angelägen men inte otrevlig!
Kan säga att nu är vi jätte glada att det dröjde så länge, det gjorde att vårt landval blev Kina och det var där vår guldklimp fanns! Tänk om vi skickat papperna någon annanstans två år tidigare, då vi inte uppfyllde Kinas krav, o då fått fel barn