• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Anna: vad häftigt, dubbel lycka!!!
    Bra att ni får kolla er oftare.

Gyttjegrisen: Visst är det sjukt irriterande. Du är ju en eventuell kund och så behandlar man inte kunder.   

Ego: Går in i vecka 11 idag och 25% av gravidteten avklarad. Det känns otroligt bra. Jag har nu köpt mina första mammakläder och det blev en klänning och ett par byxor men jag köpte vanliga strumpbyxor då de oftast är så stora ändå vid magen. Jag köpte en fin ullklänning på HM för 299 kr, den är superskön. 

• Frajda 80

Lägger ni upp bilder i någon annan tråd eller kan någon skapa en bildtråd just för oss?

• Frajda 80

Hej alla,

jag har haft ganska mycket "mensvärk" och haft lite färgade flytningar (både ljusljusrosa och smått bruna) och självklart blir jag orolig och det är första gången denna graviditet.

Någon annan som haft det? 

• Frajda 80

Tack alla för era lugnande ord.
    Jag ringde till KK och de sa att det är vanligt när man ska ha haft sin vanliga mens men det stämmer det inte med utan en vecka för tidigt. Hon tyckte inte jag skulle orora mig men om det sitter kvar imorgon skulle jag få komma in och titta till den lille. Det är ytterst lite flytningar, typ nästan bara på papperet.

Vad kul Beniten grattis.     

• Frajda 80

Många med tvillingar så spännande och grattis till er.

Mirabell: Jag håller tummarna att det går som det ska nu. 

• Frajda 80

emjay: Det går väl ok men jag har ont fortfarande och igår kväll när jag skulle göra nummer två började jag blöda ur slidan (ursäkta språket) dock så slutade det sen men oron består så jag ringde gyn och på måndag ska jag få träffa en barnmorska som bara jobbar med de som blöder under graviditeten.

Hur går det själv? 

• Frajda 80
    emjay00 skrev 2013-11-01 08:03:32 följande:
    Åh, det låter inte roligt :/ men som sagt så är det ju många som får genombrottsblödningar (typ som mens) under graviditeten utan att nåt är fel. Men man skulle ju önska att man kunde slippa den oron när man fått utstå så mycket annat! Skönt iaf att du får träffa någon på måndag, även om det är jobbigt att vänta hela helgen! Tänker på dig!

Jo själva graviditeten går nog bra. Enda orosmolnet är att jag inte vet om jag får i mig tillräckligt med näring. Är vegetarian och mår så illa så det är väldigt få saker som funkar. Har dessutom en reumatisk sjukdom (sitter i bäckenlederna typiskt nog) som varit ok under IVF:en men nu har jag ont o kan knappt röra mig och inga mediciner kan man äta, får se var det slutar... Gnäll gnäll, men ska egentligen inte klaga! :)

Nämen fy vad jobbigt. Om du gör en guacamole då utan vitlök?
  • Frajda 80
    lilljen skrev 2013-11-01 10:28:22 följande:
    Vi bad ju om ett extra ul istället för KUB så idag fick vi se vår fina livliga bebis som nu är ca 4 cm :) motsvarade 10+5 men håller oss till 10+3 som ju är datum enligt ET. Nu ska vi nog börja berätta, för våra föräldrar och syskon iaf. Mina stora barn jag har sen tidigare (9 och 10 år) ska få veta nästa helg. Känns pirrigt och mysigt att äntligen börja prata om det, våga snegla på barnvagnar, välja förlossningsavdelning osv :) Gyttjegrisen, hoppas det gick fint idag! Mirabell och Frajda- håller tummarna för att allt är som det ska! Stort välkommen till er som är nya i tråden :)

Oj så spännande 4 cm, det är ju ett litet litet foster.

Vad duktiga ni är som hållt er så länge. 
  • Frajda 80

Gud vad jag saknar ridningen ibland... men det är ju ett personligt val jag gjort och avsett om ni säger att det går så är det mitt beslut att inte rida och jag vet att det går men jag vill ändå inte riskera i onödan.

Börjar bli nervös inför besöket idag... 

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!