• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Urs vad tråkigt med förkylningar... jag hoppas innerligt att ni blir bättre snart.

Själv mår jag mer illa nu en innan trots att vi nu är i vecka 10.  

• Frajda 80

Vad härigt gyttegrisen visst är de så söta de små.

Välkommen nellang, jag har skummat lite i den gamla tråden och sett dig där. Stort stort grattis. 

• Frajda 80
    Hanniz74 skrev 2013-10-25 08:22:13 följande:
    Var på vårt första vul i tisdags och fick se två småttingar med fint tickande hjärtan. Minst sagt omtumlande när man kämpat så länge för ett syskon o nästan givit upp tanken på att bli mer än tre personer i familjen. Eftersom det är så tidigt ska vi göra ett vul nästa vecka för att se om båda fortsätter utvecklas som de ska så nu får jag var nervös ett tag till.

Oj vilken överraskning

Spännande!
  • Frajda 80
    Heaven75 skrev 2013-10-25 08:53:43 följande:
    Hej alla!

Ja, veckorna går faktiskt snabbt, snabbare än jag trodde. Jag är lite svullen om magen, men jag har inte gått upp något i vikt sedan jag blev gravid. I början lyckades jag till och med gå ner 1,8 kg istället. :)

Hur tänker ni alla om influensasprutor? Jag tänker på svininfluensan och säsongsinfluensan? Är det nåt ni tänker ta?    Jag tänker INTE ta svinsprutan i alla fall... även fast det står att det inte är samma sort som den man tog 2009 och det var sååå många som fick problem efter denna spruta så tänker jag inte ta den. Jag tycker att det har kollats upp alldeles för lite om biverkningar på denna.

Vad tycker ni?

Kram   

Vi kommer inte ta någon spruta alls. Jag är emot dom redan innan och tänker inte ändra mig bara för att jag är gravid. Trots att jag då ligger i två olika riskgrupper (astmatiker och gravid).

Kul att det går bra med graviditeten!

Vi har börjar småberätta för de närmsta vännerna nu trots att vi bara är i vecka 10.   
  • Frajda 80

Underbart med alla VUL, tänk er när det är dags för RUL vad vi alla kommer grina av lycka då!!!

• Frajda 80

Vår lilla var 15 mm på 7+6 (datorn räkna ut det som 8+1).
    De små pluttisarna. 

• Frajda 80

Hur mår ni nuförtiden?

Själv är jag illamående varje dag med allt från 2 timmar till 10 timmar. Trött och kissar jämt känns det som och speciellt på nätterna.

Svullen i magen och kommer INTE i några av mina byxor alls så idag blir det shopping av mammakläder trots att vi bara går in i vecka 11 imorgon. 

• Frajda 80
    gyttjegrisen skrev 2013-10-28 09:24:39 följande:
    Jag går in i vecka 10 på onsdag och har gått upp massor. Jag kan ha mins kläder men det stramar som attans så känns inte bra. Kör på leggings och stora skjortor eller tröjor. Jag tänker berätta för min chef efter kubet. Hoppas jag får det vecka 12..

Jag har med gått upp massor inte alls bra då jag redan är för stor.

Är det bara HM som säljer mammakläder?
    Jag hittar inget på varken Lidnex eller Kappahl och polarn och pyret är ju svindyrt.  
  • Frajda 80
    nellang skrev 2013-10-28 10:12:01 följande:
    HM eller nätet är det som gäller för mammakläder. Kom ihåg att man kan sätta en gummisnodd i knappen på byxorna så klarar man sig nån vecka till

Ja det kan jag prova om jag hittar några långa tröjor.
  • Frajda 80
    gyttjegrisen skrev 2013-10-28 10:13:23 följande:
    Glammom kanske har något? Annars googla mammakläder

Jag bjuder på Tradera och vann nyss ett par jeans så nu får vi hoppas att de passar.
    Cool
Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!