• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Hanniz74 skrev 2013-10-11 07:11:43 följande:
    Har vul 22/10 o hade bestämt att testa på fredagar för att ha lite koll på läget. Glatt överraskad när cb hade stigit från 2-3 till 3+ sen i söndags. Önskar bara att jag kunde känna mig säker men att hormonet stegrats är väl positivt?

Precis som jag nämnt tidigare så är det inte bra att använda CB digital test med veckoindikator efter vecka 6. Då den kan vara missvisande antagligen för att man har för mycket HCG i kroppen.

Är det inte bättre att ni inte testar och bara njuter av situationen det måste ju bli stressigt att kolla på det där testet varje vecka.
    Benbiten skrev 2013-10-10 18:36:44 följande:
    Jag känner mig nog lite tvärt om :) jag är suuuuper hungrig hela tiden! Åt största lunchen jag någonsin ätit idag. Skulle gärna äta varannan timme. Men kyckling går inte.
    Sen är jag mer svullen känns det som. Alla kläder känns trånga ffa på kvällen/eftermiddagen. Lite mensvärk ibland men i övrigt känner jag inget.

Jag är också hungrig hela tiden och lätt illamående i stunder.

Jag har heller ingen mensvärk eller liknande alls är det någon mer än jag som inte känner något i livmodern?
    Ibland ilar det dock i ljumskarna.   

• Frajda 80

Välkomna tjejer

Klart du får vara med här Mirabell!!

My: Vilken tur att er inneboende gillade sin bostad.    

• Frajda 80
    lilljen skrev 2013-10-14 12:52:59 följande:
    Tid för inskrivning tisdag nästa vecka, ännu en milstolpe att se fram emot! :)

Pendlar mellan hunger och illamående hela tiden, mår illa när jag är hungrig, mår illa när jag ätit. Sugen på kalla lite sura saker just nu, men imorgon är det säkert nåt annat :)  

Det låter lite som mig fast jag mår som bäst när jag äter så därför förstår jag alla som går upp rätt mycket i vikt.
  • Frajda 80

Idag på vecka 7+6 var vi på VUL för en sista check på fertilitetsmottagningen.

Den lilla växte och mådde bra och mätte 15 mm och motsvarade 8+1 men man ändrar ju ingenting när man gör IVF. Jag grät av lycka när jag såg den lilla och hjärtat slog sååå fint så nu väntar jag på bebismage och inte svullen mage bara.
  • Frajda 80
    evig skrev 2013-10-17 11:28:16 följande:
    Hej tjejer, nu får jag lämna gruppen här...
    vulet i måndags visade på utomkveds..
    det satt i min högra äggstock hjärta som tickade och jag skickades på akut operation, hela äggstocken var tvungen att tas...
    känns så fruktansvärt alltihopa.. detta var vårt 5te försök med...
    ett kvar och jag vet inte ens om jag vågar utsätta mig för detta igen..
    all lycka till er andra och var rädda om er!

Åh fina du. Nu gråter jag för er skull. Utomkveds är så otroligt jobbigt.
    Jag håller att jag kan att det kommer bli er tur snart.

Stor stor kram Hjärta ta hand om varandra nu. 
  • Frajda 80
    Lila01 skrev 2013-10-16 19:06:11 följande:
    Hej! Vill bara skicka med en tanke till alla er som väntar på ultraljudet, gjorde mitt idag och fick se en liten krumelur med pickande hjärta. Helt plötsligt vågar man tro att det kan gå vägen!

Vad underbart!
    Vilken vecka är du i? 

• Frajda 80
    evig skrev 2013-10-17 19:24:30 följande:
    tvärt om så löper man tydligen lite större risk för utomkveds vid ivf..

Ja ibland och har man endometrios med läckande slemhinna är det lätt att embryot tyvärr följer med... oerhört sorgligt är det i alla fall.
  • Frajda 80
    gyttjegrisen skrev 2013-10-19 08:01:41 följande:
    Hej, får jag hoppa in här? Jag är i vecka 8, 7+3. Vi gjorde UL förra veckan och fick se en 3,5 mm mini med hjärta. Eftersom jag är så himla orolig fick jag ett till UL (nu på tisdag). Jag går på cvl och bor i Stockholm. Mår illa, ont i magen och spända bröst. Någon i samma vecka? Hur mår ni? Jag tar lutinus fortfarande, men bara en om dagen.

Välkommen!

Jag skulle ta lutinus 30 dagar efter plus så nästa vecka.

Hur länge ska du ta dom?
  • Frajda 80

Vi går in i vecka 10 idag (9+1).
    Tiden går sakta men när jag tittar tillbaka så går den rätt fort ändå.

Igår berättade vi för den första vännen trots att det inte gått 12 veckor. Det bara blev så. Vi har nämligen bestämt att om någon frågar så ljuger vi inte men om ingen frågar så väntar vi förutom just igår då.

Inskrivningen igår var väl bra. Vi pratade om sjukdomar i släkten och så. Vi fick en liten bok "vänta barn" sen skrev hon in alla mina uppgifter som vikt, längd osv. En del av proverna var redan klara och dom såg bra ut.

Blodvärde: 125
    Blodtryck: 127/87
    Socker: 4,9 (åt lunch kanske 30 minuter innan testet)
    Njurprov: 0%

Så jag känner mig nöjd.

Imorgon är sista dagen med lutinus och på torsdag tar mina folacin slut så det känns skön men lite oroligt att sluta med lutinusen.        

• Frajda 80
    emjay00 skrev 2013-10-23 12:19:44 följande:
    Heaven75: tycker att veckorna får rätt snabbt ändå fastän man bara väntar! Skönt att gå in i vecka 12!

Eileme87: Är också förkyld och har feber. Pratade med MVC idag som sa att jag skulle ta alvedon mot febern. Glömde fråga om nässpray, är grymt täppt och har tagit otrivin, vet inte riktigt om det är ok eller inte... Försöker att ta bara till natten för att få sova! Man blir så nojig när man just har fått se att allt är bra och sedan händer det här! Aldrig får man koppla av...

Hittade denna:
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Om-lakemedel/Lakemedel-och-graviditet/
Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!