Matildagruppen i Malmö?
HejJag är gravid med mitt andra barn och är väldigt orolig inför förlossningen. Min första förlossning var en mardröm för mig eftersom jag inte klarade av smärtan och var "borta" i princip hela tiden, jag sprack väldigt mycket vaginalt och hade ont i ca 6 mån efter förlossningen. Det gjorde ont när jag rörde mig etc.
Jag har pratat med nära och kära och vänner mycket efteråt och hittat ett sätt tillbaka till det "normala" utan att ta hjälp av någon professionell. Jag klarade då inte av tanken på sjukhus eller någon som förknippades med det. Jag kände mig så otrygg och rädd men det blev bättre och jag släppte den rädslan och kunde njuta av att ha fått en underbar son.
Nu är det snart dags igen och jag trodde att allt var bra även om oron för förlossningen alltid finns i huvudet. I fredags var vi på Kvinnokliniken för att göra ett ultraljud och medan vi stod och väntade på hissen, som finns precis vid ingången till förlossningsavdelningen, fick jag ett utbrott av känslor. Hjärtat slog väldigt fort och en massa känslor kom vilket resulterade i att jag skakade och grät.
Jag blev tipsad av en vän att söka Matildagruppen men jag vet ingenting om de och undrar om någon här kan beräta lite om Matildagruppen i Malmö. Vad gör de? hur ser det ut från första mötet och vidare? vem får man träffa och hur ofta? hjälper de? Jag vill inte ha någon kejsarsnitt, jag vill bara ha hjälp och stöd.
mycket tacksam för svar!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 21:53
..