Inlägg från: caaroline |Visa alla inlägg
  • caaroline

Mjölkstockning - jag orkar inte mer!

Finns det någon amningsmottagning där du bor? Här där jag bor finns det på BB så jag råder dig till att kontakta dom, annars kan du be om hjälp av BVC och se vad dom säger. Har själv haft ett rent hel*ete med mjölkstockningar och när jag för tredje gången fick det blev jag även inlagt på sjukhus då jag inte fick bort det (då var mitt barn 8 veckor ca.) Dom frågade flera gånger om de inte va så att jag skulle sluta amma för att jag inte mådde bra av att ha de sådär hela tiden, stå på dig och berätta hur du känner så får du säkert den hjälp du vill ha får vi hoppas. Krya på dig!

• caaroline

Jag åkte in akut för att jag hade så ont, hade 40 i feber också tog dom massa prover som visade att jag hade en regäl infektion i bröstet pga mjölkstockningen. Då la dom in mig på kvinnokliniken, fick antibiotika via dropp och samtidigt ammande jag som bara den + värme på bröstet. Dom frågade om jag inte skulle sluta med tanke på att detta var tredje gången jag drabbades (sökte endast hjälp den sista).. Jag beslöt mig iallafall för att fortsätta men jag är nästan säker på att dom skulle hjälpa mig att sluta amma om jag sa att ja ville för dom såg hur dåligt ja mådde.

Svar på tråden Mjölkstockning - jag orkar inte mer!