Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

hur kan hjärtat börja slå och sen sluta slå igen ett par veckor senare

Man läser ju överallt att om hjärtat slår vid tidigt vul så är risken för missfall så liten. Då undrar man ju väldigt vad som hänt när man sett hjärtat slå ivecka 7+4 men i v 9+5 är fostret dött. Helt meningslöst kan man ju lugnt säga. Vad gick fel?

Och de där små blödningarna som ska vara så normala och ofarliga, så länge man inte blöder mycket eller har ont. Jaha dumheter även det, kan alltså faktiskt betyda missfall ändå.

Åh vad jag är bitter just nu känner jag!

• Svar på tråden hur kan hjärtat börja slå och sen sluta slå igen ett par veckor senare
  • Anonym (Ledsen)
    2013 skrev 2013-09-22 09:49:10 följande:

Runt vecka nio ska moderkakan börja ta över och ibland går det snett. Då slutar hjärtat att slå.
    Jag beklagar din förlust.

Tack!

Jag trodde det i v 10 som moderkakan tog över och dessutom var fostret tydligen bara stort som v 8... Så det är lite ologiskt.
  • Anonym (Ledsen)
    Kuben skrev 2013-09-23 20:46:03 följande:

Hände mig också! Var på VUL för två veckor sedan. 8+2 enligt läkaren,  9+2 enligt mig - med andra ord var fostret litet, men ett pickande hjärta fanns verkligen där!

I dag skulle fostret alltså ha växt 2 veckor till, men kvar fanns bara en liten hinnsäck, knappt foster alls - och inget hjärta som pickade. Måste ha avstannat nästan samma dag som jag var på första VUL:et. Har läst i boken "Den lilla sorgen" och det stämmer väl överens med vad som skrivs där.

Kram och jag beklagar din sorg!!   

Åh jag beklagar tillbaka! Idag skedde till slut själva missfallet, andra försöket med tabletter, och det känns skönt att det är över så man kan fokusera framåt nu.
  • Anonym (Ledsen)
    Kuben skrev 2013-09-23 21:10:54 följande:

Kämpigt vännen! PÅ något sätt skönt att få ett avslut. Jag inväntar att mina mediciner ska avta och att kroppen ska sköta detta själv... får se om det funkar.

Hur menar du att medcinerna ska avta?
Svar på tråden hur kan hjärtat börja slå och sen sluta slå igen ett par veckor senare