• Quinna85

Negativt test i vecka 6 eller 7?

Med båda mina barn har jag inte plussat förrän v.8

Nu tror jag att det finns en liten i magen, är i så fall i v.6, men det visar blankt på testen.

• Quinna85
    Puolukka skrev 2013-09-21 19:14:16 följande:
    Det var glada besked :). Då kan jag tillåta mig själv att hoppas ett tag till! Hoppas du plussar snart igen också :)

Ja det skulle vara underbart jag ska på VUL på måndag. Hoppas de ser ett litet liv i magen
  • Quinna85
    Puolukka skrev 2013-09-22 00:00:10 följande:
    Önskar dig lycka till. Berätta gärna efteråt! :)

Tack absolut ska jag göra det hoppas du plussar snart
  • Quinna85

Vad har ni för symptom? Jag tänkte punkta upp mina här

* molvärk sedan 14 dagar tillbaka

* känslig mage, ibland förstoppad

*halsbränna, började igår (lördag)

* trött, bara förnamnet!

* molvärk i svanken emellanåt

* lite öm i brösten, den sidan mot armhålan

* illamående efter intag av mat (endast förra veckan)

* svullen mage på kvällarna (ser ut att vara i 4-5:e månaden)

* ibland känns det som om jag har foglossning

* stickningar i underlivet emellanåt

* gaser

Men annars mår jag bra

Om jag inte är gravid nu så tror jag att min kropp och min hjärna är bäst på samarbete för att bli skengravid

• Quinna85

Idag var jag på VUL och läkaren hittade inget, men tittar man 5 sekunder hinner man inte se så mycket. Det han sa var; ja du har två äggstockar och en livmoder. Han ville inte ens lyssna på att min mens uteblivit i två veckor. Han menade på att även om man är låghormonare så ska det ge utslag på ett gravtest. Varför har jag inte varit med om det när jag väntade mina barn i så fall? Då plussade jag i v.8 som tidigast. Och innan jag fick mitt första missfall i november förra året så plussade jag i v.10. Då säger han att det är omöjligt!

Så vad gör jag nu? Väntar på mensen antar jag.

Han ville inte ens undersöka mig igen för att se om mensen var påväg eller om han såg nåt ägg. Jag går på en missfallsutredning hos honom och därför vill jag veta tidigt om jag är gravid så att jag kan få den hjälp jag behöver. Tror nog jag ska byta mottagning.

• Quinna85

Ja jag går hos en privat, och det kändes helt värdelöst att betala 350kr för det besöket. Min sambo läste på internet att en sådan undersökning brukar ta 10-15 minuter.

Jag ska absolut byta mottagning men rädd att få samma bemötande.

• Quinna85
    Lofgrenmalin skrev 2013-09-23 20:42:55 följande:
    Men kan du inte försöka ha med dig sambon nästa gång? Då är ni ju två mot en liksom. Jag förstår känslan, senast jag var på kk och gjorde gravtest hade jag förberett argument för att få typ blodprov om testet var negativt, men vän där sa jag bara tack och gick då det blev neg... Man känner sig maktlös, det är ju ändå de som har utbildning.

Jo min sambo var med, och det var han som tryckte på att jag är låghormonare och inte brukar plussa så pass tidigt.läkaren hävdade ändå att man alltid plussar ändå om man är gravid, oavsett vecka.då blev vi båda helt paffa men man vill lita på vad läkaren säger.nä man måste nog plugga på en hel delinnan man går på undersökning.
  • Quinna85

Och nu fick jag nog mitt 5:e missfall... Bara börja om på nytt. Hoppas det går bättre för er andra.

Svar på tråden Negativt test i vecka 6 eller 7?