• hejsvejs92

Förvärkar?????

Hejsan alla. Ligger i soffan och kan INTE sova! Igår runt 12.00 så började jag få mens värks liknande känningar i ryggen, och precis innan det kom så hade jag lite konstiga känningar i kroppen att idag skulle något hända. I alla fall så satt denna mens värk i ca 2-3 timmar och hann sprida sig så jag kände lite molande värk på sidorna i magen också. Sedan släppte det och jag tänkte inte mer på det. Klockan 21.00 ungefär kom samma värk intygen tillbaka och den spred sig på sidorna av magen och lite till ( alltså på mage!) Den blev faktiskt värre och värre!! Släppte inte förena ca 00.30 då jag äntligen kunde somna. Vaknade runt 2.00 igen men en konstig känsla i magen precis som om jag behövde kräka eller hade diarré, men inget händer när jag går på toaletten, inte mer än att jag behöver kissa... Värken i ryggen kommer smygandes tillbaka, känner dessutom att det går ner i benen på mig, HAR JAG FÖRVÄRKAR??? Är det bebis på g??? V 35+2 idag..

• Svar på tråden Förvärkar?????
  • tjockobbe

Låter som förvärkar! Jag har haft det så sen jag var i vecka 32+ tror jag.

Ta alvedon o en varm dusch eller bad o se om det släpper.

Ring förlossningen om du är orolig. :) de kommer troligtvis råda dig till alvedon o dusch till att börja med också men de finns där när man är orolig.

BF 30 september
  • hejsvejs92

Ph vad skönt att det kan vara förvärkar ändå! Känner mig inte orolig så, det är mer tankarna på hur långt smärtan ska gå innan man ska ringa in till förlossningen. Tänker på en sak... Kan detta pågå i dagar eller detta tyder på att det är dax snart? Vi hade tänkt åka iväg i helgen me det kanske inte är någon vidare bra Idé i så fsll? (Förstföderska....)

• tjockobbe
    hejsvejs92 skrev 2013-09-20 03:54:52 följande:
    Ph vad skönt att det kan vara förvärkar ändå! Känner mig inte orolig så, det är mer tankarna på hur långt smärtan ska gå innan man ska ringa in till förlossningen. Tänker på en sak... Kan detta pågå i dagar eller detta tyder på att det är dax snart? Vi hade tänkt åka iväg i helgen me det kanske inte är någon vidare bra Idé i så fsll? (Förstföderska....)

Det kan pågå i veckor ;) jag är i vecka 38+3 nu o här finns inga tecken på att det skulle vara på gång. Är också förstföderska.

som sagt, prova alvedon o varm dusch. Släpper det så är det bara förvärkar :)
    BF 30 september
  • Remember

Exakt så som du beskriver hade jag två dygn innan min dotter kom till världen! Dock kommer du verkligen känna stor skillnad på förvärkar och riktiga värkar! Dom riktiga värkarna kommer du inte kunna ligga still när dom kommer.. Eller de kunde iallfall inte jag så ont gjorde ! Din kropp håller på att förbereda sig, hoppas att bebisen stannar inne ett litet tag till. Lycka till!

Svar på tråden Förvärkar?????