• BrunoBus

BF 26 september med 3:e barnet

Hej hej!

Väntar mitt tredje barn som är beräknat till 26 september. Eftersom det är mitt tredje barn så vet ju kroppen vad den ska göra som läkarna så fint uttrycker sig. Så jag har foglossning, förvärkar och onda sammandragningar.
     Känner mig lite gnällig men det är ju inte så lång tid kvar.

Kanske är det nån fler där ute som också går och väntar på bebis?? Bara kul att skriva och byta erfarenheter. :)      
    Det är alltid roligt och intressant att höra hur andra upplever det! :)

♥ Maxx 20090409 ♥ Amalia 20100515 ♥
  • Svar på tråden BF 26 september med 3:e barnet
  • wannabemom

Jag väntar också mitt tredje barn, har BF 6:e oktober och inga känningar alls på att nåt skulle kunna vara på gång. Har pga mitt jobb varit ledig hur länge som helst. Hade först 6 v. Semester och sen varit graviditetsledig så jag har gått hemma sen midsommar. Kan lugnt säga att jag tröttnat på att bara vara hemma hela dagarna.

Vet du om du väntar en pojke eller flicka? Kom dina andra barn innan eller efter bf? Vi vet inte vad det är för kön denna gång. Bebisen vägrade visa upp sig på rul. Mina tjejer kom 4 respektive 8 dagar innan deras bf så jag hoppas att även denna parvel är ivrig på att födas.

Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06
  • BrunoBus

Spännande! Men att gå hemma är segt... Håller med dig.

Jag vet inte vilken sort det är som ligger i magen. Bara att den just nu gör livet lite surt..

Har haft ont bak i ryggen sen igårkväll. Idag var jg hos bm och tappen var i princip borta och jag är öppen 2 cm ca.. Blöder en del och har väldigt ont. Men inte riktiga värkar. Det är lite segt måste jag säga. Bättre att det kör igång ordentligt. Mina andra har kommit 10 och 11 dagar efter bf..

♥ Maxx 20090409 ♥ Amalia 20100515 ♥
  • NadiaNhari

Hej, jag väntar också mitt tredje barn och har bf den 27e sept. 
    Var 21 dgr sen med första barnet, 7 dgr sen med andra så har inga stora förhoppningar om att detta
    lilla liv ska komma innan men min önskan är stor.
    jag har gått hemma sedan maj pgr utav risk på arbetsplatsen så det är seegt nu och man är totalt extra gnällig nu i slutet.

Jag har haft en del förvärkar flera dgr i rad men som går bort vid ett varmt bad, lite ont i ryggen vid några tillfällen men sammantaget inte mkt smärta, molande mensvärk ett par dgr nu samt måste jag gå på toa (nr2) flera ggr per dag och är otroligt lös i magen..

*Nadoda*
  • BrunoBus

Jag gick över 10-11 dagar med mina andra barn så det vore ju ett under om denna kom tidigare. Men skönt... Har mycket förvärkar som gör ganska ont men inte tillräcklig för att åka in till fl.. :/ segt.. Känner mig jättegnällig med ;) men nu börjar det ju i alla fall närma sig slutet även om dagarna hemma är låååånga...

Maxx 20090409, Amalia 20100515
  • NadiaNhari

Hej, hur går det för dig? Jag har inte fått än o idag va jag på östra sjukhuset på kontroll men de vill inte sätta igång mig :( fick en hinnsvepning men det blir nog inget mer av det :(

• wannabemom

Hej! Hur går det för er? Jag har nu fyra dagar kvar till bf och inte mkt som tyder på att nåt är på gång. Har en del sammandragningar på kvällarna men annars är allt väldigt lugnt. Hoppas ni har fått era bebisar nu!

Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06
Svar på tråden BF 26 september med 3:e barnet