• Matilda03

Känner mig ensam, någon som vill prata eller följas åt?

Hej!

Hoppas det är ok om jag hoppar in här, är idag så besviken över att ännu en gång fått mens och vill bara skriva av mig nånstans...

Min sambo och jag har försökt av och till sen 2011, jag har pco och har ätit pergotime rätt många kurer med blandat resultat, ibland äl, ibland inte, några ggr också överstimulerad och därmed enligt läkaren "risk" för flerbörd. Som denna månad t ex var det fyra ägg som mognat och kunde släppa, jag fick sexförbud vilket vi struntade i förstås, för några månader sen var det fem mogna ägg, vi hade sex och det blev inget då heller. Så den sk risken för flerbörd är mitt minsta problem.

Alla gör ju som de vill men det är min kropp och jag bestämmer om jag vill riskera att det blir  mer än ett befruktat ägg- nu kan jag ju inte prata med läkaren om varför jag aldrig blir gravid heller för han tror ju att vi inte ens försökt och vill att jag tar en lägre dos, den kommer jag säkert inte ens reagera på om jag känner min kropp rätt. Nu har min kropp vant sig vid högre dos och då att sänka...    

Snart kommer det säkert bli att jag ska ta sprutor istället och sen eventuellt IVF...Jag fattar bara inte varför jag aldrig blir gravid????   

Svar på tråden Känner mig ensam, någon som vill prata eller följas åt?