• tufi

Varför uppfostrar ni inte era barn?

Anser också att det handlar om hur gammalt barnet är. När min dotter var två behövde jag kanske säga ifrån 100 gånger innan hon slutade med något som inte var ok men idag när hon är fyra räcker det oftast med en tillsägelse. men hon är fortfarande barn och ibland kliar det lite extra och hon kan för stunden glömma att hon inte fick. Det anser inte jag gör henne till ouppfostrad, samma sak med att ta i hand, hon är väldigt blyg i början så att påtvinga mitt barn detta tycker jag inte är ok. självklart kommer jag fortsätta försöka varje gång att hon ska ta i hand då jag är övertygad att hon en dag kommer över sin rädsla och då vet hon hur hon ska göra. Att avbryta vuxna i ett samtal håller jag med om att det inte är ok men mina barn gör det varje dag och varje dag talar jag om att de får vänta och att de inte ska avbryta. det kommer också med åldern. Jag anser att uppfostran tar hela den tid som barnen bor hemma. en del saker kommer fortare och andra tar längre tid. det som är viktigt som förälder är att man dock hela tiden för en dialog med barnen och lär dem. det är när man struntar i detta som barnen blir ouppfostrade

Svar på tråden Varför uppfostrar ni inte era barn?