Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Varför uppfostrar ni inte era barn?

ta i hand är ju en kulturell företeelse, jag gör det men avskyr det.

barn är barn och kommer alltid att vara det, men visst ska de vänta på sin tur och inte härja runt som vildar för det.

jag är uppfostrad med att tacka för maten, visa uppskattning för presenter och annat när man får något (även om det inte stod högst på önskelistan), hålla upp dörrar och tacka när någon gör det till mig, hjälpa folk som har det svårt att röra sig på och av bussen samt barnvagnar etc.
    vissa anser att det är en gammeldags uppfostran, tja jag kan varken säga bu eller bä för det är ju den uppstran jag har :p. 

• Mineralvatten
    FruMa skrev 2013-09-18 11:17:06 följande:
    Barn är barn och världens mittpunkt och framtid. Så klart som fan att de ska få sin röst hörd, att de ska få sura och skratta. Skrika och jaga.. Vill du inte att din systerdotter jagar hunden, låt inte hunden vara framme? är väl kortare stunder det handlar om så lös det på andra sätt! Underhåll jäntan; ge kritor, papper och pennor eller så lek själv med henne! Så svårt är det väl inte att gå ner till barnets nivå? :)
    fast hunden bor i ts hem, det gör inte systerdottern. och ja hunden har rätt att finnas till i sitt eget hem.
  • Mineralvatten

jag har inga som helst problem att säga till andras barn t ex min mans syskonbarn när de härjar för mkt när de är här, eller stoppar ned fingrarna i terrariet.

Svar på tråden Varför uppfostrar ni inte era barn?