Min son har köpt spelet. Jag testade lite när han var på träning, och det var väldigt roligt måste jag säga. Jag blev nästan beroende direkt, och mycket riktigt sitter min son i princip hela sin lediga tid, långt in på nätterna, och spelar. Eftersom jag inte kan spela spelet själv då sitter jag ibland med min son och kollar när han spelar, eller frågar honom om vad som hänt i storyn, som är en väldigt spännande kriminalhistoria med intressanta karaktärer. Han tycker att det är lite jobbigt att jag distraherar honom från spelandet, och han tycker att det är väldigt pinsamt när något "barnförbjudet" händer.
För det är väldigt mycket brutalt, realistiskt våld, mycket naket och knark och mycket svordomar. Kvinnosynen är det jag tycker är värst med spelet, den är verkligen usel (även om människosynen överlag inte är något att hurra för). Nästan alla karaktärer är olika stereotyper, men när det kommer till kvinnorna har de verkligen valt de mest negativa och urtråkiga stereotyper som finns.
Det är väldigt roligt att spela, men jag skulle inte låta en 12-åring spela det. Min 14-åriga dotter har kollat lite när storebrorsan spelat men är inte så intresserad, så jag har inte behövt bestämma mig för om jag ska "förbjuda" henne att spela det. Din 12-åring kommer med största sannolikhet att spela det ändå, hos kompisar och så, men jag har svårt att tro att det skulle kunna göra någon "skada" i små doser.