Gör jag rätt?
Jag och mitt ex planerade barn i två år och när jag äntligen blev gravid börja han bete sig och behandla mig annorlunda.. Han va ute om nätterna, sov inte hemma, berätta inte var han va, behandla mig dåligt, kalla mig tjock, ful, krävande och påstod att jag tvinga barnet på honom.. Det såra mig oerhört men jag stanna eftersom jag trodde de skulle bli bra igen när barnet kom.. På förlossningsdagen va han inte hemma så va tvungen att ringa min mamma och be henne köra mig till sjukhuset. När han väl dyker upp luktar han sprit och säger "jag tror inte barnet kommer idag, du e sån drama queen", då va värkarna med 2-3 minuters mellanrum och två timmar senare va barnet ute.. Han lämna mig efter de.. Han blanda sig först när barnet va TIO MÅNADER!! Och då mest med påstående som att han ville ses men sen dök han aldrig upp.. Jag har nu gett upp och sagt att han får ta de till familjerätten om han verkligen vill ses för jag klarar inte av att sitta hemma dag in o dag ut när han aldrig kommer.. Vi hade kunnat göra annat, träffat andra o sysselsatt oss. Jag har ensamvårdnad och känner att han sårar både mig och vårt barn och hindrar oss från ett normalt glatt liv.. Han har umgängesrätt men ingen överenskommet i familjerätten utan vi ville lösa de själv vilket vi uppenbarligen inte gör.. Gör jag rätt i att låta honom ta de till familjerätten då jag anar att han kommer skita helt i de, eller borde jag ta de ansvaret för att se till att de verkligen får en kontakt?? Ursäkta om de inte blir några mellanslag, skriver i mobilen och hoppas det blir läsbart..