Inlägg från: Squatinidae666 |Visa alla inlägg
  • Squatinidae666

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

lelzor: Trist :(. Ja direkt efter imorgon emn antar att allt kan dröja väldigt många timmar ändå.

atsw: Hur tätt kommer värkarna? Man kan inte ta för givet att det kommer ta tid så lyssna på dina instinkter! Min första är född ca 4 timmar efter värkstart, också täta som jag vaknade av, också vid halvfem :)

• Squatinidae666
    iris b skrev 2013-10-01 14:16:46 följande:
    De sa att oftast blir det inga problem (fick en sfinkterruptur så jag är sydd typ hela vägen..) men de sa att det är viktigt med bäckenbottenträning efteråt så jag har fått ett program att följa efter att det har läkt. Infektionsrisken finns ju tyvärr också :/
    Hoppas verkligen att det läker snabbt och problemfritt! Tycker du verkar ha så cool inställning, förstår att det måste ha varit jättejobbigt, första förlossningen och allt men du verkar jättestark!
  • Squatinidae666
    lelzor skrev 2013-10-02 06:58:03 följande:

Hoppas på att det går bra för er båda, här har det stannat av helt. Men idag ska jag be om att få komma in till förlossningen på kontroll för att jag har ont utan värkar. Annars blir det tillväxtultraljud i morgon!
    Hur gick det idag på förlossningen? 

Jag blev hemskickad igen, bebis har vänt sig rätt självmant och då vill de hellre ha ett naturligt förlopp då det är mindre risker. De tror inte bebis kommer vända då det är lite mindre plats nu men ska in och kolla så den inte vänt på fredag igen om jag är orolig.... 
  • Squatinidae666

lelzor: Så jobbigt att gå och vänta så och känna efter och så händer inget. Hur långt har du gått över nu? Hoppas verkligen det drar igång nu under dagen!

Bf imorgon :) Tror den stannar ett tag till men spännande, när som kan den komma ju :)

• Squatinidae666

Åh spännande Glad! Kollade dom om du var mogen och så? Jag läste på lite nu om alla igångsättningsmetoder när det skulle bli aktuellt för mig och jag kände att jag hellre provar så naturliga metoder som möjligt men om de skulle vilja ge cytotec så hade jag nog ändå vågat men hade alltså undvikit så långt det går...

Vilken tid blir det? 

• Squatinidae666

Det låter vettigt, det kommer säkert gå toppen.

Ja jag läste lite om den metoden, tycker också den verkar värd att prova åtminstone.

Det låter ju som jättebra förutsättningar, då såg de kanske att något ser ut att vara på gång :)! Då håller jag tummarna att det sätter igång snart och om inte att du blir igångsatt på bästa sätt och får en jättefin upplevelse imorgon! Lycka till :)!

• Squatinidae666

atsw: Stort grattis! Det var ändå ganska lagom :)! Gick allt bra? Mår ni bra?

Bf för mig, kommer troligen gå över jag också då, temat i tråden :) 

• Squatinidae666

lelzor: Åh stort grattis, vad kul att allt gick som förväntat! Mår ni bra?

Jag blev inskriven för vändning och igångsättning igår då bebis återigen låg fel på bf . Den hade då över natten vänt sig tillbaka med huvudet ner men de provade att sätta igång mig med cytotec under hela dagen igår, som resulterade i pinvärkar hela dagen och halva natten. Absolut inget hände mer än att bebisen i princip fixerat sig och idag fick jag åka hem igen... Bf +2

• Squatinidae666

Kul att höra att alla mår bra och njuter av första tiden Glad!

Nej inget händer, Bf +5 idag och har sammandragningar och mer ondare förvärkar men inget händer. Men iom bebisen legat fel så länge tror jag att jag är på "minustid", kroppen har inte haft rycket neråt och har således inte förberett sig förrän nu och tror inte den hinner innan överburenhet. 

• Squatinidae666

Tyvärr ser det inte så ut, Bf +8 idag och tror inte den tittar ut självmant. Detta för att den legat fel så länge så jag är inte pessimistisk utan försöker vara logisk. börjar kännas jobbigt, mycket onda sammandragningar till ingen nytta och känner mig orolig att något ska hända nu på slutet.

• Squatinidae666

Ja dom börjar bli så oroliga men jag mår också ganska bra ändå om man jämför med många som har panik. Jag har tex ingen vätska alls som ömmar och knappt ont i rygg eller så men har mina blodtrycksfall som jag haft hela graviditeten som vore skönt att slippa men framförallt är jag orolig för bebisen och hur ska förlossningen gå, man har så mkt tid att tänka, FÖR mycket!

Ja efteråt är hela väntan bara borta, det är ganska fascinerande! Grattis till tiodagarsbebis :)

• Squatinidae666
    lelzor skrev 2013-10-14 18:16:22 följande:

Usch för blodtrycksfall, det hade jag oxå under graviditeten! Har du varit på något tillväxtultraljud?
    Jag var på ett för snart en månad sen men ska på överburenhetskontroll nu på fredag så då får vi veta hur det ser ut. Idag är det bf +12 och inga känningar alls... I måndags var jag hos bm och hon frågade om jag ville ha en hinnsvepning men hon vågade inte sen för jag hade inte öppnat mig ytterligare alls trots att jag då haft massa förvärkar och bebisens huvud var uppskjutbart, så det händer absolut ingenting!
Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?