• Krusmatta

Behöver lite pepp med pottningen

Vi har en dotter på åtta månader som vi haft potta till sen hon var ungefär sex månader. Vi har i stort sett kört rutinpottning, när vi bytt blöja har vi satt henne på pottan och ibland däremellan. Till en början gick det jättebra och hon kissade i stort sett varje gång vi satte henne på pottan, men nu känns det som vi tagit ett steg bakåt igen. Ofta känner jag att hon kissar i blöjan precis innan jag ska sätta henne på pottan. Hon har dessutom blivit så lång så hon når att sätta i fötterna i golvet och resa sig upp från pottan.
    Skulle uppskatta lite pepp och smarta tips på hur vi ska komma vidare på ett smidigt sätt.

• Svar på tråden Behöver lite pepp med pottningen
  • Krusmatta

Jag tror inte det handlar om att hon inte är intresserad, för hon verkar tycka det är ganska skönt att, framförallt, slippa bajsa i blöjan. Att hon reser sig upp känns mer som "titta vad jag kan" och ibland helt enkelt att hon spänner benen när hon tar i för att bajsa. Men det blir ju ändå trixigt att försöka ha henne kvar på pottan då.

• Krusmatta
    FruTrött skrev 2013-09-17 11:39:46 följande:
    Du kan ju kanske testa med en barnring till den vanliga toan och se om det fungerar!
    Bra ide, det har jag inte ens tänkt på. Kan ju bli lite bekvämare arbetsställning för oss föräldrar också. Flört
Svar på tråden Behöver lite pepp med pottningen