Inlägg från: frejalo |Visa alla inlägg
  • frejalo

Avliva katt som kissar inne?

Strö lite torrfoder där han kissar i t ex hallen. Katter kissar inte kring sin mat. Vi har två katter varav den ena är en kissare...Han är extremt känslig med renheten av lådan, den får vara max 3 dagar sen går han på en t-shirt eller något annat mjukt som ligger framme i badrummet. Även handfatet är populärt som toalett. Det blev mkt bättre när vi skaffade en till låda dock, men det händer fortf ibland. De gånger han har gått på ett ställe som är extremt olämpligt (typ ekskivan ovanför tvättmaskinen) så strör jag ut torrfoder där och då slutar han. Men med din kisse kanske det har gått längre...
    Min veterinär sa att det inte finns något straffbeteende hos katter, att dom gör det som en protest (vilket jag trodde att vår katt gjorde, typ när de var ensamma hemma någon timme för länge enligt katten). Men veterinären sa att en katt inte kan tänka på det sättet, utan att de gör såna saker för att det är något som de är missnöjda med, inte för att jävlas med oss människor. Vet inte om det stämmer! 

Svar på tråden Avliva katt som kissar inne?