Inlägg från: frånochmeddu |Visa alla inlägg
  • frånochmeddu

Missfall på missfall efter hormonspiral?!

Hej! Jag har aldrig tidigare haft problem med varken missfall eller problem med att bli gravid, förrän efter min j*vla hormonspiral. Jag fick den insatt i samband med en abort (jag blev gravid på ppiller och var väldigt ung) och har inga barn sedan tidigare. Den graviditeten var dock frisk, jag hade extrema symtom och på VULet såg det normalt ut. Nog om det.. Nu, efter att ha tagit ut min hormonspiral blir jag gravid, men får missfall och MA.. Fler som varit med om detta? Jag är så frustrerad, arg och ledsen. HATAR mig själv för att jag "gick med på" att sätta in en spiral, trots att man inte rekommenderar den till kvinnor som inte fött barn. Har detta förstört för mig i all framtid nu? Är det hormoner som sitter kvar i kroppen, eller vad händer? Någon som vet, eller varit med om liknande?! Detta kan omöjligt vara en slump och det r den enda förklaringen jag kan hitta på missfallen. (Ni som bara är här för att förespråka att abort är fel osv, slösa inte din tid i denna tråden.. Tack! )

• Svar på tråden Missfall på missfall efter hormonspiral?!
  • frånochmeddu
    Philippa skrev 2013-09-12 10:57:11 följande:
    Det är garanterat en slump... varför ska en tidigare spiral göra så att du får missfall??

Jag har hört och läst om andra, som innan spiralen inte haft problem och nu inte kan bli gravida och/eller får missfall. Tycker bara att det verkar knäppt om det är en slump för alla dessa kvinnor.. Jag tänker om den på något sätt skadat min livmoder eller om det sitter kvar hormon från den fortfarande? Varför tror du att det är en slump? Jag bara undrar... Märklig slump enligt mig. Sen kan det självklart bero på att jag är arg och ledsen nu, blöder ut mitt tredje (fjärde) missfall efter spiralen i detta nu och vill ha en förklaring!
  • frånochmeddu
    Philippa skrev 2013-09-12 11:03:22 följande:
    Jag har aldrig hört det... hade du haft hormoner kvar från den hade du inte ens blivit gravid. Har du haft så många missfall har du rätt till en missfallsutredning! 

Googla det, lär säkert komma upp något om det. Man kan bli gravid även med spiralen i sig och är då full av hormoner, eller hur? Men risken för mf ökar. Undrar hur det kan komma sig isåfall? Jag ska gå igenom en utredning nu!
  • frånochmeddu
    Philippa skrev 2013-09-12 11:13:37 följande:
    Vill bara önska dig lycka till! Jag fick 8 missfall..... fick till slut en efterlängtad son för 7 år sedan... Så ge inte upp!   

Tack! Vad snällt av dig Jag hoppas och önskar så mkt nu att det gör ont. Är så desperat efter en förklaring och något att skylla på.. Visade din utredning något, om du gjorde en?
  • frånochmeddu
    Philippa skrev 2013-09-12 11:17:51 följande:

Ja, vi gjorde en utredning... det var inget fel på varken mig eller min make....

Men skam den som ger sig! 
    Skönt att inget var fel:) vill ni ha fler barn?

Precis. Just nu vill jag bara ha en förklaring på detta..
  • frånochmeddu
    MadeleineH skrev 2013-09-12 11:55:20 följande:
    Aldrig hört talas om det. har haft kopparspiral som jag tog ut i början av sommaren. Blev gravid på andra försöket och är i 6+5 idag. Men det är såklart hög risk för missfall fortfarande. 
    Kopparspiral har jag heller inte hört något negativt om faktiskt.. Grattis! och såklart kommer det att bli bra, lycka till :)
  • frånochmeddu
    MadeleineH skrev 2013-09-12 12:35:24 följande:
    Jag läste fel, trodde du haft kopparspiral. Jag tål inte hormoner alls, har nog nedmana egna. Därav koppar för mig. Hoppas du kan få hjälp!

Tack, det hoppas jag med.. Enligt min bm så kan man få hormoner som de tror hjälper kvinnor att behålla barnet i magen.. Hoppas att jag kan få hjälp med sådant!
Svar på tråden Missfall på missfall efter hormonspiral?!