Missfall på missfall efter hormonspiral?!
Hej! Jag har aldrig tidigare haft problem med varken missfall eller problem med att bli gravid, förrän efter min j*vla hormonspiral. Jag fick den insatt i samband med en abort (jag blev gravid på ppiller och var väldigt ung) och har inga barn sedan tidigare. Den graviditeten var dock frisk, jag hade extrema symtom och på VULet såg det normalt ut. Nog om det.. Nu, efter att ha tagit ut min hormonspiral blir jag gravid, men får missfall och MA.. Fler som varit med om detta? Jag är så frustrerad, arg och ledsen. HATAR mig själv för att jag "gick med på" att sätta in en spiral, trots att man inte rekommenderar den till kvinnor som inte fött barn. Har detta förstört för mig i all framtid nu? Är det hormoner som sitter kvar i kroppen, eller vad händer? Någon som vet, eller varit med om liknande?! Detta kan omöjligt vara en slump och det r den enda förklaringen jag kan hitta på missfallen. (Ni som bara är här för att förespråka att abort är fel osv, slösa inte din tid i denna tråden.. Tack! )