Inlägg från: PappaTill4
|
-
-
Jag ser här en massa om vad som är bäst för barn...
(i vissa ganska skumma kommentarer
handlar det visst enkom om "Svenska Barn", vilket skämt!)
... enligt just vissa individers åsikter.
Till Hammarhajen
Förklara gärna exakt vilka barnen är som enligt din åsikt blir kvalificerade som "Svenska Barn" tack!
Vad är det som skiljer dessa "Svenska Barn" från andra barn enligt din åsikt?
Svara gärna på frågorna,
A: Är du verkligen utbildad lärare? (Hammarhejen skrev dels) "Svenska elever är däremot duktiga på att prata om känslor, på att förstå sig själva och sitt eget lärande"
Talar vi om "Svenska blonda blåögda barn eller kan de ha annan hårfärg, hudfärg o.s.v? och vart är beviset för att just dessa barn är bättre på detta än andra barn av andra kulturer?
"Jag skulle kunna pressa mina elever att lära sig mer om matematik, kemi och historia. Men då jag anser att magont, huvudvärk, sömnproblem och så vidare inte hör hemma i grundskolan så låter jag bli."
Berätta gärna för oss vilka dåliga erfarenheter barn av annan härkomst har gett dig gällande dessa kriterier som dina "Svenska elever" sägs vara bättre i!
"Svenska barn mår förhållandevis bra."
Gämfört med vad? vilka? hur?
B: Vilka ämnen håller du i?
C: Vilken årskurs har du?
D: Vilken Skola är du anställd i? (Vill gärna undvika att någonsin sätta något av mina barn i skolan där du undervisar)
Men mycket av det du skriver håller jag med om, Barn skall lära känna empati, få tid att utvecklas socialt och få vara barn, dock bör ju de vuxna Svenska lärarna och fritids pedagogerna ta mer ansvar under just raster och dylikt, för mobbning kulturen har vuxit lavinartat och blivit oerhört hemsk här i Sverige (studera den Internationella års rapporten utgiven av FNs Barnkonvention och jag som Svensk skäms över just den Svenska placeringen.