36+6 o börjar känna svag mensvärk ibland..?
Varför? De är bara i nedre delen av magen, ungefär faktiskt på precis samma sätt som just mensvärk till en liten livmoder utan bebis om man säger..
Varför? De är bara i nedre delen av magen, ungefär faktiskt på precis samma sätt som just mensvärk till en liten livmoder utan bebis om man säger..
O ja just de, som missrebecca skrivit.. I samband me de här trycket ja känner vissa dagar så känns de även som ilningar/elstötar/faan vet vad. Svårt att beskriva själva känslan men nåt åt de hållet att ja vill förklara de som att de på nåt sätt känns som att hela paketet utvidgas. Men ja känner ALDRIG de i kombo me en SD.
Men har ändå tänkt att de kanske är som tappen sakta men säkert börjar öppna sej, eller måste de vara i kombo me värkar/förvärkar/SD som den öppnar sej?
Fan, snart 4barnsmorsa o lika jävla okunnig som en förstagångsföderska. Men de är bara för att ja aldrig känt på nå liknande förut o redan är snittad 3 gånger..
Ni som redan har barn.. Har ni nån gång gjort hinnsvepning? Resultat av de?
Ja funderar på allvar att göra på mej själv.. går de tro? Eller är man svinigt korkad om man som okunnig går in o rotar i tappen?
Jag är i v 35+4 och känner också molande värk till och från, och ibland är det samtidigt som en sammadragning, men i bland tycker jag det är svårt att avgöra. Tryck nedåt brukar jag känna när jag suttit still länge och reser mig för att gå, det känns typ som en stor apelsin i underlivet ;) så minns jag att det var vid mina två tidigare graviditeter också.
Såna där ilningar har jag också och jag tror också att det är bebisen som rotar runt där nere och kommer åt känsliga ställen. Inte skönt alls. Jag gissar min tredje kommer i v 40+3 precis som de två andra :)
Jag är i vecka 34+3 och har känt som mensvärk till och från i ganska många veckor, sedan vecka 30 någon gång så vaknar jag till och med av det på nätterna då och då. Men det verkar vara helt lugnt för jag känner inte att nått är på G. Bara kroppen som förbereder sig lite :)
Ingen som såg min fråga om hinnsvepning? Ingen som svarade iaf
Jag gjorde en hinnsvepning hos bm o sonen föddes ca 24h efter det!
Hade dock inte gjort det på mig själv, bättre att de utbildade för fixa det :)
Frögurka- hur går det för dig? Är väntan slut eller räknar du sekunder