• fluu

Är ni inte rädda om era barn..??

Här tycker jag att det är tvärtom, ett himlans hönsande med ungarna. 10 + - åringar som inte får gå de 200 metrarna till skolan själv eftersom det ligger en väg emellan. Barn som sitter bakom lås och bom i trädgårdarna och inte ens får gå ut MED föräldrarna.
    Hönsmamman tvärs över gatan som förfasar sig över att jag låter min 1,5 åring gå själv på vår lilla villagata. Man ser bilar när de kommer och då har jag lärt ungen att vi går upp på trottoaren liksom...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Däremot blev man mörkrädd på det skitområdet jag växte upp efter skilsmässan. Barn, riktigt små barn, som var ute och härjade med äldre syskon kring midnatt, de sprang ute på vägarna, hade inte cykelhjälm eller bälte och umgicks fritt med knarkarna..

• fluu
    Bollen2 skrev 2013-09-14 07:10:15 följande:

Gå själv utan att du är ute? hade jag också förfasat över om det är så. Visst att man kan lära barnen saker men de kanske ser nått spännande och inte tänker på att akta sig för bilarna.. hur vet du säkert att hen börjar traska iväg om du inte ser hen..?
    För att jag går precis bredvid henne och kan hugga tag om hon går åt annat håll.
  • fluu

Kanske skrev otydligt i natt. Mitt barn går alltså själv på villagatan = Går för egen maskin och sitter inte i vag.
    Inte gå själv= Ensam.

Svar på tråden Är ni inte rädda om era barn..??