Inlägg från: KarinIda |Visa alla inlägg
  • KarinIda

Min 6 åriga tjej gråter varje dag i skolan...

Min lilla tjej har precis börjat förskoleklass och verkligen älskade de första 4 veckorna. Hon ville inte följa med hem utan ville stanna kvar och leka. Sedan en vecka tillbaka gråter hon varje morgon, dag o kväll. Hon vill inte gå till skolan längre. Hon säger att hon saknar mamma o pappa så mycket. Hon är väldigt verbal och vi pratar mycket om hur hon känner. Hon säger att hon gillar skolan men att det är inte som dagis där alla fröknarna var kvar hela dagen och där hon kände alla. Förstår att det är en helt ny värld för henne och att hon ännu inte känner sig trygg. Det som är hjärtskärande är att vi inte känner igen vår dotter längre. Från den glada, spralliga o lekfulla tjejen till någon som är tyst och lågmäld. Hon leker ibland i skolan men så fort leken stannar upp längtar hon och frågar fröken 50 ggr när mamma o pappa ska hämta henne.
    Är det någon av er som känner igen sig i den här situationen? Jag känner mig så hjälplös. Fröknarna är väldigt hjälpsamma och ringer varje dag och ger en rapport, men tycker vi ska vänta med att gå vidare med detta. Tips någon? Kommer det bli bra igen? :(

• Svar på tråden Min 6 åriga tjej gråter varje dag i skolan...
  • KarinIda

Funderade också över att vara med hennes på fritids på eftermiddagarna men fröknarna tyckt jag skulle avvakta och kolla hur det går. Hon frågar ungefär 50 ggr per dag om när vi ska hämta henne. Hon kan fråga tre dagar innan hur dags vi ska hämta henne. Ibland tror hon inte att vi ska komma.

• KarinIda

Ja det ska jag verkligen göra! Hon säger ju själv att det var roligar epå dagis där hon lekte hela tiden!

Svar på tråden Min 6 åriga tjej gråter varje dag i skolan...