• MissZetterman

Får man klaga nu?

Just nu känner jag bara för att klaga. Så de tänker jag göra! BF idag och känner ingenting. Bara trötthet och börjar bli illamående.. Är det normalt att sova så galet mycket förresten? Fler timmar än jag är vaken? Och kan man önska igång förvärkarna eller? Det hade varit nice! - Mycket trött tjej.

• Svar på tråden Får man klaga nu?
  • alynda

Klaga du :) Har själv ngra veckor kvar, men inträdde verkligen i "höggravid"-perioden som över en natt förra veckan. allt blev jobbigt, ingenting bekvämt och ingenting känns riktigt bra. Men ditt sovande låter aningen utöver set vanliga. När kollade du ditt hb sist? Det låter som att järnet skulle kunna ha sjunkigt drastiskt, kanske har du ätit sämre sista tiden?

• MissZetterman

Haha, ja den där "över natten övergången" vet jag om! Jag hade superbra järnvärde när jag var på mvc sist, för två veckor sen. Ska dit imorgon igen, så får se om det har ändrats. Nått galet måste det ju vara, om man sover såå mycket! :O

• annak81

Enda positiva är väl att ju längre tiden går desto mindre bryr man sig om hur ont o jobbig förlossningen kommer va, man vill bara ungen ska komma! Jag tvivlade på om jag nånsinn skulle bli pigg igen o som tur ä så blir man ju d;)

• MissZetterman

Ja, eller hur! Jag har iofs haft en hyfsad lätt graviditet, så jag borde egentligen inte klaga. Men nu får h*n gärna komma! :P
    Och jag längtar tills jag blir pigg igen. Känns som jag varit instängd i 100 år! :O 

• Annastalknapp

Passa på att sova nu när ni kan, för efter lär det inte bli mycket av den varan!:)

Dessutom kan det va bra att ladda upp krafterna till förlossningen!:)

• MissZetterman

Ja, jag funderar på om det är de kroppen gör. Samlar krafter. Och fortsätter jag sova såhär kommer jag kunna vara vaken en vecka sen! :)

• atsw

Jag har bf om 10 dagar och det enda jag gör är att äta och sova, känns det som iaf :/ Slutade jobba för två veckor sen och försökt göra nåt varje dag. Men nu börjar orken och även motivationen att ta slut.

Har sedan början av helgen haft ganska svag "mensvärk" till o från å längtar bara efter att bebis ska komma! :)

Mån får och bör gnälla så här i slutet tycker jag! ;)

• MissZetterman

Atsw; Hoppas du slipper gå över tiden! Jag har bf idag och var hos mvc förut. Bebisen har fof inte fixerat sig, så jag får nog vänta ett tag! Kanske borde börja rör på mig.. :O

• atsw
    MissZetterman skrev 2013-09-09 16:50:58 följande:
    Atsw; Hoppas du slipper gå över tiden! Jag har bf idag och var hos mvc förut. Bebisen har fof inte fixerat sig, så jag får nog vänta ett tag! Kanske borde börja rör på mig.. :O

Ja det hoppas jag med! :)

Dock inte heller fixerad ännu.

Hur långt efter bf börjar man prata om igångsättning, vet du?
  • atsw
    MissZetterman skrev 2013-09-09 22:23:41 följande:
    Dagen efter det har gått två veckor efter bf blir man igångsatt, sa min bm iaf! :)

Ja i sthlm är det 2v. På vissa andra ställen kan det vara 3v.

Tänkte mer på när de tar upp det som alternativ lr vad man ska säga. Men från att det bestäms får man kanske en tid fort..
  • MissZetterman

Jag har faktiskt ingen aning hur det fungerar. Jag bor låångt ifrån sthlm så det är nog annorlunda här. Men man kan väl be om att bli igångsatt tidigare, om man tycker det är jobbigt..? Jag har för mig att jag hört de iaf!

• atsw
    MissZetterman skrev 2013-09-10 08:38:03 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning hur det fungerar. Jag bor låångt ifrån sthlm så det är nog annorlunda här. Men man kan väl be om att bli igångsatt tidigare, om man tycker det är jobbigt..? Jag har för mig att jag hört de iaf!

Ahaa ok :) Får fråga bm helt enkelt hur det fungerar här.
Svar på tråden Får man klaga nu?