• niiina

Nya väninnor i Göteborg!

Hallå!

Jag har funderat på detta initiativ i ett par dagar och tänkte nu !undersöka hur intresset av att hitta nya väninnor ser ut här 

Jag blir 33 år i år och bor i Göteborg med två söner (7 och 10 år) och en sambo. Jag har en del vänner men känner att det är svårt att få ihop träffar med folk ibland då alla jobbar, eller har svårt att få barnvakt, är trötta, eller nykära. Tillslut blir man trött på att vara den enda som bjuder in till fester och arangerar resor mm.
    Själv älskar jag att ha folk omkring mig och gillar spontanitet och initiativtagande människor med mycket humor. Jag känner att jag är i mina bästa år och vill ha lite mer aktivitet i livet. Visst älskar jag att bara vara hemma med familjen och mysa, men inte bara. Älskar även att fika,  gå på bio, fester, shopping, weekends, middagar och...you name it. Har ni partners så kanske det även kan bli någon parträff nån gång?
    Läste en artikel i Amelia idag om hur svårt vuxna har att hitta nya vänner och jag tänkte därför slå slag i saken och kolla ifall vi inte kunde få ihop ett gäng som kan testa att lära känna varandra och förhoppningsvis bli vänner 

Kram Karolina. 

• Svar på tråden Nya väninnor i Göteborg!
  • Smilla0608

Milo: ok ja bor typ nedanför då, på nymånegatan. Du ska ju snart ha med! Spännande

• Milo Gbg
    Smilla0608 skrev 2013-09-09 20:20:52 följande:
    Milo: ok ja bor typ nedanför då, på nymånegatan. Du ska ju snart ha med! Spännande

Aa är ju bara 6 dagar kvar till bf. När ska du ha?
  • Smilla0608

Milo: inte förrän i feb... Men har 2 barn på snart 7 o 5 år så har jag fullt upp ändå

• Nita85

En till mamma här, Har två barn på 6 och 3 år. Bosatt i storås.

• Carrod

Får jag också vara med här? Har ganska nyligen flyttat till Göteborg och känner inte så många här. Har en flicka som är fem år och en liten tjej som är född nu i juni så är föräldraledig fram till sommaren! Vi bor vid Redbergsplatsen...

• Milo Gbg
    Smilla0608 skrev 2013-09-10 06:33:42 följande:
    Milo: inte förrän i feb... Men har 2 barn på snart 7 o 5 år så har jag fullt upp ändå

Det va ju ett litet tag kvar då. Då det fortfarande brukar kännas kul att vara gravid. Haha hoppas ju på att det sista jobbiga ska va över snart. Vill ju ha liten här nu.
  • Smilla0608

Jo vi får allt försöka hålla tråden levande tillsammans Jo det är ett bra tag kvar för mig Milo... Men jag har mina studier kvar som är klara i dec så det passar bra denna bebis var ju inte planerad heller ( spiral) så jag tål att vänta:) ja men snart har du din jue! Vad mysigt :)

• Milo Gbg

Aa bf imon. Men inga känningar än . Men kommer antagligen få tidig igångsättning så har nog bebis ute senast under veckan som kommer iaf.

• Nita85

Vad man blir avis på alla nyförlösta och gravida :) Så mysigt med bebis..

• Viktors älskling

Hejsan!

Jag bor i Flatås i Västra Frölunda. Vore roligt om vi kunde hitta på något tillsammans. Hör gärna av dig! 

//Linda

• Tjejgöteborg

Hej!! Är en tjej på 31 år med en liten kille på 18 månader. Vill gärna träffa nya vänner och jag träffas gärna både med och utan barn :) Någon som har lust att ses?

Svar på tråden Nya väninnor i Göteborg!