• AJMac

avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa.

Hej,

Jag är en psykologistudent från Dundee universitetet i Skottland. För närvarande genomför jag en avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa. studien handleds av professor Fabio Sani som grundar sig också på University of Dundee. Vill jag ta reda på hur viktigt det sociala stödnätverket är för vår psykiska hälsa när vi blir föräldrar. Jag söker därför kvinnor som är gravida i sjätte månaden.

Länken till min undersökning finns här under. Jag hoppas att många av er vill delta i min studie och fyller i enkäten som består av cirka 50 frågor. Den tar ungefär 10-15 minuter att genomföra. Du kan fylla i den på ditt modersmål.

Observera att det kommer att andra studie inom ca 3 månader, som riktar sig till nyblivna mammor som har precis haft sitt barn minst fyra veckor tidigare (inte mer än 6 månader). Du är inte skyldig att delta i den andra studien, men skulle jag vilja uppmuntra dig att göra det om du kan. Med data från samma person före och efter förlossningen skulle stärka studien, eftersom det skulle ge information om de långsiktiga effekterna av grupplivförsäkring på välbefinnande hos nyblivna mammor. Länken till den andra studien kommer att publiceras här, så om du vill hålla ett öga på det, skulle det värderas högt.

Ett stort tack på förhand, jag hoppas att många av er vill vara med och hjälpa till! Tveka inte att höra av er till mig via e-post om ni har några frågor – Jag besvarar dem gärna.

Vänliga hälsningar,

Anne MacGregor
    Dundee universitetet, Skottland
    a.y.macgregor@dundee.ac.uk

• Svar på tråden avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa.
  • AJMac
    AJMac skrev 2013-09-06 12:10:10 följande:

Hello,