• AJMac

avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa.

Hej,

Jag är en psykologistudent från Dundee universitetet i Skottland. För närvarande genomför jag en avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa. studien handleds av professor Fabio Sani som grundar sig också på University of Dundee. Vill jag ta reda på hur viktigt det sociala stödnätverket är för vår psykiska hälsa när vi blir föräldrar. Jag söker därför kvinnor som är gravida i sjätte månaden.

Länken till min undersökning finns här under. Jag hoppas att många av er vill delta i min studie och fyller i enkäten som består av cirka 50 frågor. Den tar ungefär 10-15 minuter att genomföra. Du kan fylla i den på ditt modersmål.

Observera att det kommer att andra studie inom ca 3 månader, som riktar sig till nyblivna mammor som har precis haft sitt barn minst fyra veckor tidigare (inte mer än 6 månader). Du är inte skyldig att delta i den andra studien, men skulle jag vilja uppmuntra dig att göra det om du kan. Med data från samma person före och efter förlossningen skulle stärka studien, eftersom det skulle ge information om de långsiktiga effekterna av grupplivförsäkring på välbefinnande hos nyblivna mammor. Länken till den andra studien kommer att publiceras här, så om du vill hålla ett öga på det, skulle det värderas högt.

Ett stort tack på förhand, jag hoppas att många av er vill vara med och hjälpa till! Tveka inte att höra av er till mig via e-post om ni har några frågor – Jag besvarar dem gärna.

Vänliga hälsningar,

Anne MacGregor
    Dundee universitetet, Skottland
    a.y.macgregor@dundee.ac.uk

• Svar på tråden avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa.
  • AJMac
    AJMac skrev 2013-09-06 12:10:10 följande:

Hello,

I am a psychology student from Dundee University in Scotland. Currently, I conduct a dissertation study regarding the relationship between group membership and mental health. study led by Professor Fabio Sani who is also based at the University of Dundee. Do I want to find out how important the social support network for our mental health when we become parents. Seeking therefore women who are pregnant in the sixth month.

The link to my survey are below. I hope that many of you want to participate in my study and complete the survey consisting of approximately 50 questions. It takes about 10-15 minutes to complete. You can fill it in your native language.

Please note that there will be second study in about 3 months, which is aimed at new mothers who have just had their child at least four weeks before (not more than 6 months). You are not required to participate in the second study, but I would encourage you to do it if you can. Using data from the same person before and after delivery would enhance the study, as it would provide information about the long term effects of group life on the well being of new mothers. The link to the second study will be published here, so if you want to keep an eye on it, it would be highly valued.

Many thanks in advance, I hope that many of you want to be involved and help out! Do not hesitate to contact me via email if you have any questions - I will answer them gladly.

Sincerely,

Anne MacGregor
    Dundee University, Scotland
    aymacgregor@dundee.ac.uk

2 veckor kvar! Tack <3
Svar på tråden avhandlingsstudie, gällande sambandet mellan grupptillhörighet och psykisk hälsa.