gravida från gruppen planering till nr 3
Superfin vagn!
Madeleine: vad tråkigt att dom inte lyssnade på dig. Jag förstod när mitt vatten gått att dom inte gärna sätter igång en. Jag hade vattenavgång på söndagen och inte förän torsdagen diskuterade dom igångsättning, då lossnade min moderkaka så istället blev det akut snitt men det är konstigt att dom drar på det så. Din bebis är ju fullgången och du vill föda normalt vilket sägs vara det bästa för bebisen. Håller tummar och tår för att bebis hittar ut nu i helgen och om inte så hoppas jag du får en igångsättning! Kevinsmamma: huu vilket fruktansvärt besked! Vet inte vad jag skulle göra om det hände mig! Kram!!
Grattis till bebisarna! Vad mysigt att dom äntligen är här!!
Är också nyfiken hur livet som trebarnsmamma är!!?
Stort grattis lupin, underbart att han äntligen är här, triss i pojkar, underbart, måste gått fort???
Tack för alla grattis!
Här är ett litet bildbevis på Fiona!
Åhh här händer det saker! Stort grattis danni!! Skönt att allt gått bra! Den 18 maj passerade Alicia BF datumet ned sina 3,5 kilo och 50 cm. Altså har hon gått upp 1,6 kilo från sin minsta vikt :) nu känns hon mer som en riktig nyfödd trotts sina åtta veckor i livet :) här har ni en stolt syster :)
Grattis angien.
I dag var vi på kubb och allt såg bra ut känns så otroligt skönt nu är jag i v 12+4 och är Bf 1/1-15 :) vi visade bilderna för barnen och berättade att de ska få ett syskon. De blev jätte glada :)
Vad mysigt att få se era magar och fina små bebisar! Alicia blir tre månader i morgon. Men egentligen skulle hon bara varit en månad. Hon ser ut och är som en bebis på en månad och vi spenderar långa stunder med att beundra vår lilla prinsessa!
Jag har gjort två vaginala förlossningar och ett väldigt akut kejsarsnitt i min journal står det urakut. Jag vet inte hur ni som upplevt både och tycker men jag tyckte verkligen att dagarna efter snittet var hemska. Trotts höga doser morfin hade jag fruktansvärda smärtor och det tog mig fyra dygn att orka vara nere på neonatalavdelningen mer än 10 minuter. Nu förlorade jag mycket blod också, men gör alla snitt såhär ont efteråt? Jag trodde nämligen innan att snitt var den enkla vägen och vaginalt var det svåra. Nu tycker jag helt tvärtom för egen del. Sen har mina vaginala förlossningar varit ganska enkla med väldigt lite smärta efteråt. En alvedon hjälpte då.