gravida från gruppen planering till nr 3
Hej! Hoppas att alla har haft en bra jul och nyår?
Idag var det första dagen på jobbet efter ledigheten och det var väldigt tungt och segt efetr ett par veckors slappande med sena mornar och sena kvällar.
Är nu i v 14 och blivit lite tjock ;0) så berättade för mina två kollegor på min avdelning i dag. De andra får vänta om de inte misstänker och frågar, kan ju vara svårt också och ganska känsligt ifall man frågar någon och den personen inte är gravid.
Jag födde mitt andra barn hemma. Jag hade gått två veckor över tiden så vi brukar skoja om, att vill man inte komma i tid så kommer man fort. Fick värkar 04.20, ringde bb kl 06,( hade inte speciellt ont då jag andades lugnt och slappnade av så mycket jag kunde hade läst boken förda utan rädsla, kanonbok kan rekommendera den)
När jag ringde BB sa de att jag kunde komma när jag ville (okej när är det liksom) men om jag kom kl 7 så fick jag vänta för de hade skiftbyte då (det vill man ju höra) så jag tänkte då stannar vi hemma ett tag till. Det tog 30 min sen fick jag krystvärkar, ställde mig på knä i badkaret och knep allt jag kunde då jag inte vågade krysta (fick tidiga krystvärkar med ettan och fick knippa till 10 cm, så jag var rädd att jag inte var öppen och skulle spricka upp halva jag) till sist gick det inte så när jag öppnade upp benen för att titta så kom han ut. så jag fick stå knäböj tills ambulansen kom(navelsträngen är inte så lång som man tror :0) ) Min man fick klippa navelsträngen i hallen, moderkakan flög ut när jag särade och skulle lägga mig på britsen :0) Vi hade tur att allt gick bra. Det är ett fantastiskt minne som vi kommer att minnas för evigt, även en annorlunda och rolig berättelse att berätta. BB kallade honom för blixten...
Tror att hemmavistelsen gjorde mycket till att det gick fort, slippa sjukhus och någon som stoppar upp fingrarna i en hela tiden. Med trean har vi fått order att åka in direkt och det kommer vi att göra. Lite lyxigt att åka in till bb med bebis men det kan ju faktiskt hända saker...