Kevinsmamma09 skrev 2014-04-13 10:41:55 följande:
Hoppas att det är din tur snart och att den lille vill komma ut! Tyvärr av egen erfarenhet är jag alltid inställd på att gå över fast att man är så jäkla trött på allt, men förstår hur du känner. Men snart är du där med den lille i din famn :0)
Testade hallonbladste med tvåan, hjälpte inte på mig tyvärr, bara en massa sammandragningar, men hoppas det har någon effekt!
Själv tycker jag det är jobbigt fast jag bara går in i vecka 27 i morgon, börjar få ont i ryggen och magen spänner hela tiden, säkert att den växer men jobbigt. Vara aktiv och minsta ansträngning känns jobbigt just nu då magen bara värker och blir stenhård. Hade tänkt jobba så länge som möjligt men nu börjar jag gå i graviditetspenningstankar...vet inte om jag orkar jobba 2½ månad till!!!
Trevlig söndag alla!
Ja nu är det lite väl jobbigt, men jag tänker som du, det blir till att gå över tiden. har ju två igångsättningar bakom mig så jag väntar mig inget annat.
Har du nån semester att ta ut så du inte behöver jobba in i det sista?
Danni 83 skrev 2014-04-15 20:03:16 följande:
Välkommen hit Angeni och Grattis!!
Madeleine: förstår att du är less- var du heltidssjukskriven nu? När är flytten?
Vi är på semester hos svärföräldrarna i Österrike. Jätteskönt att få passa på att vila och få njuta av våren. Är ju halvtidssjukskriven så jag tänkte jobba till 2 v innan bf.. Med tvåan som kom 3 v för tidigt så är det lite riskabelt men jag tror ändå att det blir bäst. Har så mycket jobb att hinna klart med och jag kan jobba lite hemifrån också. Med lite tur kommer min vikare på plats inom ett par veckor och då kan jag kanske skola in henne och få lite hjälp också. Går in i v32 på fredag.
Glad påsk på er!
Lyx med semester!
Nej, forfarande 50%, men resten kompar jag ut nu och se tar jag ut semester under maj. Jobbar ju oerhört yrket i perioder så jag samlar på mig rätt mycket komp.
Vi flyttar nästa lördag! Gah! Men det kommer gå galant!
Glad påsk på er!