gravida från gruppen planering till nr 3
Haha! Lite smily-fetish i mitt inlägg
Haha! Lite smily-fetish i mitt inlägg
Jag är i 5+6 idag men har haft mycket känningar innan. Mådde illa redan innan jag fick plus och trodde verkligen min kropp ballat ur helt.
Mår fortfarande illa från och till hela dagarna men det har tack och lov inte ökat i styrka något. Inte en enda kräkning än så länge. Peppar peppar.
Lite molande och sträckningar i livmodernmen och hormonerna är helt galna. Gråter och skriker om vartannat.
Lite orolig faktiskt för på torsdag ska jag ut på 4 veckors praktik i förskolan. Hur i hela friden ska jag palla det?!
Å grattis Danni! Va härligt att få det bekräftat
Å fy vad jobbigt med sånt illamående. En bekant hade nåt liknande och blev inlagd flera ggr. Hon fick stolpiller mot illamåendet eftersom hon bara spydde upp allt.
För mig är det tvärt om med maten. Illamåendet lättar så fort jag äter. Så jag äter.. Och äter.
Har blivit sååå tjock de andra gångerna och det lär ju bli samma nu. Har verkligen noll självdiciplin.
Hur mår ni allihopa?
Kevinsmamma: Hur går det med illamåendet?
Jag mår förvånansvärt bra. Lite illamående i bland men det verkar lägga sig mer och mer. Bara lite lagom symptom så att jag inte blir jätteorolig men ingen paniktrötthet eller kräkningar
2 veckor kvar till inskrivning... Ser fram emot det faktiskt. Hoppas jag har bra värden. Fick ju samma bm som jag hade med 2:a barnet så det ska bli jättekul att träffa henne igen. Hon var verkligen så bra.
Är det nån annan från stockholm här förresten? Kan verkligen rekomendera Södra BB. Dom har både mvc och förlossning och det var helt fantastiskt att få föda där. (Ligger på sös.)
Håller absolut med om att vanliga förlossningen på sös inte är mågon höjdare. Födde första där... Södra BB är ju en separat "special" avdelning som är heelt annourlunda. Dubbelsäng med badrum i alla rum där man både föder och sen får stanna i under bb tiden.
Skulle det va fullt där väljer jag nog karolinska före vanliga sös. Va med min syrra där och det verkade helt okej.
Jag mår sådär...Har mått bättre dom andra graviditeterna!
Mått mycket illa, trött som ett as, å
Igår somnade jag kl 19 på soffan...sov fram tills vi gick och la oss.
Är oxå lite deppig imellanåt, kan inte riktigt sätta fingret på varför, bara en kännsla, som om man "sålt smöret och tappat pengarna", om någon känner igen det uttrycket? Och känner mig som ett ursketet äpple...
Hoppas jag får tillbaka lite energi snart, är i vecka 10 nu...
Min man förstår nog inte riktigt heller...det har ju inte vart så här med någon annan graviditet...Och andra har nog svårt att förstå hur en graviditet kan ta över hela kroppen...
Vi åker till London nu tors-söndag, utan barn, bara jag och min man! Då hoppas det laddar lite batterier! Fast det ända jag tänker på det är att jag ska sova sova sova! Kul va!;)