gravida från gruppen planering till nr 3
Hej tjejer! Jag vill gärna vara med här också :) BF 15 maj ofattbart men så roligt!!
Hej tjejer! Jag vill gärna vara med här också :) BF 15 maj ofattbart men så roligt!!
Känns som att jag i är sjunde månaden just nu. Magen är enormt svullen.
Just nu har jag en jättetung jobbperiod, men det är lite svårt att koncentrera sig när man titt som tätt kommer på att man är på smällen!
Tränar ni nåt? Jag försöker gå till gymmet varje lunch, men jag mår sjukt illa av konditionsträning!
Hur har ni gjort här inne? Har ni redan ringt er mödravårdcentral för inskrivning? Jag är i vecka 5 nu, funderar på att vänta lite eller om
Man borde göra det direkt?
Nawifa jag har tid den 23/9. Ringde direkt. Jobbar mycket och reser i perioder så jag kände att jag behövde boka in direkt.
Är i 6+1 idag. Fruktansvärd "mensvärk", känner mig orolig. Illamående också.
Är egentligen för trött, men måste in och helgjobba på kontoret... Zzzzzz!
Fick tid för inskrivning 26 september! Känns så spännande! Men läste att man sen bara har ultraljudskontrollen i vecka 18 och sen är nästa besök i vecka 25! Tycker det är lång tid att vänta, man har ju så mycket tankar så ett besök på 25 veckor känns lite, vad tycker ni?
Hej allihop! Hur går det med magarna? Vi har precis kommit hem ifrån en vecka i Turkiet, och under den veckan så verkar hösten hittat hit. Jag har haft lite blodblandade flytningar under semesterns första dagar så måste kolla upp det.
Härligt med Turkiet! Jag har precis kommit hem från galen jobbresa i London, helt slut. Är i 8+1 tror jag nu, går sakta med säkert framåt.
Ska på inskrivning imorgon. Ska fråga om ett bekräftande ul om möjligt. Har haft väldigt mycket "mensvärk", men på senaste har det avtagit. Vill gärna veta om det är ok eller inte! Har ingen lust ett gå runt och tro att jag är gravid om det avstannat. Men men, det är nog bra.
Nu längtar jag efter att komma igång med träning. Men hur ska man orka masa sig till gymmet..?
Haha, januari ska det gymmas efter två och en halv veckas uppehåll!
Jag var på inskrivning idag. En liten milstolpe i alla fall. Fick tid för bekräftande ul på tisdag nästa vecka!
Oj vad konstigt det lät! Men läkaren skulle garanterat sagt nåt om hen trodde att det skulle nå fostret, så att säga. Skönt att det såg bra ut annars!
Hur gör ni, ska ni göra kubtest? Vi pratade om det igår här hemma. Jag är rädd för trisomi 13 och 18 eftersom det är garanterad död i magen eller direkt efter förlossning. Jag är personligen inte rädd för Downs syndrom och skulle nog med 99% säkerhet kunna säga att jag skulle behålla ett barn med DS. Men jag vill nog veta innan, så att jag kan förbereda mig.