-
Vad kul att det går bra för dig och dina bonusbarn! Hur gamla e dom?MrsPenn skrev 2013-09-06 10:20:44 följande:Alla känner tack o lov inte som du!! Många älskar sina bonusbarn.
-
Han har inte velat ha kontakt med sitt andra barn (er dotter) men med sitt första barn går det bra altså?Anonym (samma situation) skrev 2013-09-06 12:05:03 följande:Jag har varit i samma situation som dig tidigare..träffade en skild man när jag var yngre. Han hade en då 5 årig son från innan som jag var svartsjuk på, trots jag gjorde allt för sonen, tog han jämt på bio, bada, museum, resa, nöjesfält, myskvällar, ordna kalas, köpte kläder, jag blev viktigare för han än hans egen mamma. Trodde svartsjukan skulle gå bort om vi fick eget barn, vilket vi fick efter 3 år, då blev det värre och värre..efter 5 år ihop fatta jag tillslut att jag aldrig skulle axeptera h hans barn så vi separerade. Axepterar man inte från början ffunkar det aldrig. Män med barn är inte till för alla...träffade senare min man när min dotter var 5 år...han och jag har nu varit gifta i 6 år och har 3 barn. Vi är mkt lyckliga och lever drömliv med våran lilla familj. Han älskar min dotter och hon honom.. Hennes riktiga pappa har inte velat ha kontakt med henne sen hon var 1 år. Mitt råd r lämna. Har du inte axepterat h hans son efter 4 år ihop kommer du aldrig göra det. Du slösar bara din tid..DIN lycka finns där ute..du måste bara hitta den
Ännu ett skräckexempel på om man skaffar barn med en som har barn sen tidigare =( -
Altså jag blir så less! TS HAR PERSONLIGEN UTRYCKT SIG ATT FÅ HJÄLP OCH RÅD AV FOLK SOM BEFINNER SIG I LIKNANDE SITUATIONER ELLER ÄNNU HELLRE AV SÅDANA SOM HAR BEFUNNIT SIG MEN SOM DET HAR BÖRJAT LÖSA SIG FÖR OCH GÅ BÄTTRE STYVFAMILJS LIVET!
Ingen absolut ingen kan ge råd eller klagomål till en person i styvfamiljs karusellen om man inte själv är i en eller har befunnit sig där. Själv har jag varit i en styvfamilj i två år nu och jag har vänner som för flera år sedan befann sig i samma sits och frågade råd av mig och jag svarade utifrån min egen dumhet och oerfarenhet.
MEN ojoj vad jag fick äta upp de råden.! NU vet jag bättre då jag är själv i en styvfamilj och det kan vara riktigt sjuka känslostormar ibland och en känsla av oduglighet,mindre värd,utanförskap, nedvärderad..jaa allt! Men jag kämpar, så kom fan inte och säg att det är lätt för det är det INTE!!
Och jag är varken psykiskt sjuk eller förståndshandikappad! Själv jobbar jag som förskollärare!