• Anonym (hmm)

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

TS verkar inte ha en stark önskan om att få barn, och hon frågar ju också sig själv om det verkligen är det hon vill, eller om det bara är för att hon  lättare ska komma in i familjen och inte känna sig utanför när han ägnar sig åt sitt barn. Jag hoppas att ts inte sätter barn till världen av den anledningen.

Hennes sambo verkar ju göra allt han kan för att hon ska må så bra som möjligt. T.o.m. att lämna huset som är hans livsprojekt, och som därför säkert betyder mycket för honom. Så sorgligt det skulle vara om det visar sig att ts inte blir lyckligare av att bo i ett annat hus.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Äh) skrev 2013-09-05 22:18:25 följande:
    Varför får du ont i magen?
    Tror du på fullaste allvar att någon verkligen vill ha någon annans unge?
    Det är något som kommer på köpet och som man får välja att acceptera eller inte. Väljer man acceptera, så behandlar man barnet väl och rättvist. Men mer än så är det inte.
    Ts ställer orimliga krav på sig själv när hon vill känna det eller detta för barnet, istället för att bara acceptera läget och leva sitt liv, så kommer hon inte att känna sig så styrd utav barnet.

Ja det finns de som kan mer än acceptera sitt bonusbarn. T:o.m. tycka om, hör och häpna! Så du kan inte göra dig till talesman för alla. Jag är väldigt fäst vid mina bonusbarn och vi har ett mycket gott förhållande. Liksom min man har till mina barn. Hade vi bara känt att vi accepterade varandras ungar så hade vi inte valt att leva tillsammans.
  • Anonym (hmm)
    MrsPenn skrev 2013-09-06 10:20:44 följande:
    Alla känner tack o lov inte som du!! Många älskar sina bonusbarn.
  • Anonym (hmm)

Man blir både beklämd och smått chockad att så många verkar förstå ts känslor angående sitt bonusbarn. Att en del har hjärtan som är så kalla att det utesluter några varmare känslor för barnet till den som man älskar och lever tillsammans med. Svårt för oss med rymligare hjärta att förstå!

• Anonym (hmm)
    Anonym (Rymligt häruppe) skrev 2013-09-06 11:39:47 följande:
    De kanske är så att de som förstår TS situation har lite rymligare hjärnor och kan se och tänka lite utanför sina egna referensramar och känslor?

Och kan se att det ligger så mycket mer bakom TS känslor än att det finns ett bonusbarn med i bilden... 

Och även kan utläsa ur TS berättelse att hon vill komma tillrätta med problemen, genom att få hjälp. Men vad vet jag?
    Jag tror också att i ts fall handlar hennes olust om något djupare problem än endast sambons dotter. Kommer man tillrätta med "huvudproblemet" så finns det nog möjligheter att lösa de andra också.
  • Anonym (hmm)
    MrsPenn skrev 2013-09-06 11:47:23 följande:
    Uppenbarligen läser vi inte samma tråd. Jag tror ts trollar.. Ingen kan vara sån på riktigt.
    Tanken har också slagit mig.
  • Anonym (hmm)
    Shades skrev 2013-09-06 13:39:22 följande:
    Tråden är ett bra exempel på varför jag aldrig skulle starta ett seriöst förhållande med en barnlös kvinna.

Saken är den att kvinnor med barn, vanligtvis, förstår varför de aldrig kommer att betyda lika mycket för mig som mina barn, att de är utbytbara men att mina barn finns i mitt hjärta för evigt och att de omedelbart blir utsparkade om de försöker, eller ens visar tendenser till att vilja, konkurrera med mina barn om min uppmärksamhet eller kärlek.

Jag kan definitivt älska en kvinna samtidigt som mina barn men det blir aldrig på samma sätt. Barnen går alltid före.
    Visst är det så att ens partner är utbytbar. Vilket bekräftas av att de flesta vuxna har ju haft mer än en partner de älskat. Men den kärleken är ju inte villkorslös som kärleken till barnen, vars plats aldrig kan fyllas av någon annan.
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....