Inlägg från: Anonym (Tycker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tycker)

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

För det första, du måste prata med någon, kurator, terapeut, psykolog. Hjälpa dig att rensa tankarna och förlika dig med att du faktiskt valt en man som de facto gjort "allt det där" innan. För det andra, det kommer inte att bli bättre med ett gemensamt barn. Läs alla trådar under Styvföräldrar. Pappan kommer att få än mer dåligt samvete och du kommer anse att han väljer sitt 1a barn framför ert ( worst case scenario). MEN säger inte att ni ej borde skaffa barn, säger bara att det verkligen inte kommer bli lättare... Och vill också säga att jag förstår dina känslor så väl. Det är bla därför jag valt bort en pappa (och kanske missat the one). Men det har inte du och därför måste du acceptera och förlika dig med detta. Lycka till!

• Anonym (Tycker)
    Anonym (jp) skrev 2013-09-06 20:31:21 följande:
    Ja, barnen skulle man inte kunna byta ut ens om man det ville. Nej, skämt åsido, det var plumpt sagt. Och om du läser igenom ditt första inlägg så ser du kanske att det är lika plumpt skrivet. Hoppas aldrig du slinter på orden och får ur dig nåt dumt mot nån du verkligen gillar.

Jag tycker inte han uttryckte sig plumt utan snarare eftertänksamt och utan onödiga överdrifter. VEM sätter inte sina barn främst? Spelar ingen roll om man är separerad eller ej.
  • Anonym (Tycker)
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-07 07:54:51 följande:
    Fast det är ju inget KONSTIGT TS önskar sig. Bara det som nästan alla kvinnor drömmer om: en kärnfamilj... Man behöver inte alls ha några psykiska problem som vissa av er antyder här, för att man önskar sig en kärnfamilj och blir besviken och ledsen när det inte blir så.

Nä det tror inte jag heller. Tycker inte hennes tankar och känslor är sjuka. Däremot tror jag inte att situationen som sådan verkar passa henne då hon har de känslor hon har och mår dåligt av dem. Att kliva in i en familj är jobbigt. Därför avstår många - man vill inte utsätta sig för allt det kan bära med sig. Jag menar på att TS gjort valet att ge sig in i det och då får hon antingen kliva av eller verkligen jobba med sig själv (och för det behövs nog hjälp utifrån).
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....