Inlägg från: Anonym (Reklam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Reklam)

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Anonym (X) skrev 2013-09-04 21:07:21 följande:
    Jag tycker tvärtom att hon framstår som mogen och hon förstår ju att det inte är barnets fel egentligen.

Man kan inte hjälpa sina känslor, bara sina handlingar, och det hjälper föga att skambelägga TS för hennes känslor.

Jag och säkert andra med mig blev ihop med män medbarn för att man inte visste bättre. Jag trodde att det var en fråga om tid, att jag skulle vänja mig, att jag skulle känna mig som en fullvärdig del i familjen etc.

Ja, jag tror tyvärr att det görs för mycket reklam för styvfamiljer nu, överallt. Alltid när det är något reportage med familjer i något magasin, så är det alltid någon gullig styvfamilj där också, och de pratar alltid om hur fiiiiiiint det funkar att vara en ombildad familj. Men så ser ju inte verkligheten ut. Jag tycker att man borde börja varna för att  ge sig in med personer som har barn sedan förr. Inget gott kan komma av det. Hela livet kommer att bli sämre än om man träffat en barnfri partner - till och med in i det sista, eftersom styvbarnen dessutom ska ha ut sitt arv.

Det är bra att det finns sådana här forum, där människor som vet hur det verkligen är kan berätta! Så kan andra ta varning, medan det finns tid. 
  • Anonym (Reklam)
    Rakad Apa skrev 2013-09-04 21:13:02 följande:
    På vilket sätt skulle det vara moget att en vuxen kvinna förväntar sig att vara nummer 1 när dennes sambo har ett barn? Man har førvisso rätt till sina egna känslor men man kan ju försöka att göra något för att påverka det, gå till psykolog etc. 

Det verkar inte alls som att hon förväntar sig det, bara att hon inte alltid kan acceptera det. Och det är det nog INGEN som kan. Kanske om man har var sin kull med barn sedan tidigare redan, och har haft sin tid med en kärnfamilj och fått dela den första graviditeten, förlossningen och bebistiden med en man som inte varit med om det förut han heller. Men inte om man som TS ALDRIG har fått göra det, och nu heller aldrig KOMMER att få göra det.
  • Anonym (Reklam)
    EmmaAn skrev 2013-09-04 21:30:47 följande:

När vi hälsade på våra vänner som har en 2 mån bebis började han skrika hos mig och tystnade så fort min sambo tog över.. 3 gånger!
    Jag är verkligen inte bra på barn

Det där beror ju på att din man redan ÄR förälder. Han har erfarenhet av att trösta bebisar! Du skulle också kunna lära dig det, och i och med att du har tuttarna så KAN inte din man ta över er gemensamma bebis!
  • Anonym (Reklam)
    EmmaAn skrev 2013-09-04 23:59:20 följande:
    Det är en sak att intellektuellt förstå att ett barn kommer i första hand. Det kan vara en helt annat sak att känslomässigt inse att jag ger honom förstaplatsen i mitt liv, centrumet, den största kärleken men att han inte kan ge mig något lika fint tillbaka

Det där var på pricken!
  • Anonym (Reklam)
    Omogen citron skrev 2013-09-05 00:09:36 följande:
    Jag tycker inte att ni ska skaffa ett barn. Det låter som att ett barn bara är ett sätt att rädda ert förhållande, dina känslor till din styvfotter kommer inte ändras för att ni skaffar ett till barn. Du kommer istället önska att det bara var din man, du och barnet och att hans nuvarande dotter inte fanns där. Dessutom är ni påtok för gamla båda två för att få barn, din man var nästan för gammal första gången.

Jag tycker att du bör söka hjälp för din svartsjuka hos en psykolog för att bearbeta dina känslor. Det är viktigt både för dig och för din och din mans relation. Annars finns risken att svartsjukan tar över och att relationen inte håller. Det är också viktigt för din mans dotter, alla barn förtjänar en kärleksfull uppväxt, att ha någon så pass nära som känner svartsjuka emot än kan ge men för livet.

Eh..? Hon är 38! Silvia var 39 när hon fick Madeleine. Var det också för gammalt..? Vilken inavlad byhåla bor du i, där det inte anses normalt att få barn runt 40?
  • Anonym (Reklam)
    YummyMami skrev 2013-09-05 07:32:48 följande:
    Oj. Undrar vad problemet egentligen är. Tror inte det är huset, barnet osv. Det är något i dig själv som aldrig är nöjd. Du bör göra slut eller börja gå på terapi för det är som ett litet bortskämd snorunge i dig som aldrig blir nöjd. Det är kanske något som hänger ihop med ditt egna barndom.

Men vadå "aldrig blir nöjd"? Tycker du att TS har allt hon kan önska..? En drömsituation..? Det tycker inte jag!
  • Anonym (Reklam)
    YummyMami skrev 2013-09-05 15:28:15 följande:

Du behöver inte honom för barn, Danmark har massa namnlösa lagliga spermier över till alla som vill ha.

Fast då blir ju det barnet faderlöst i stället. Och får en väldigt ensam, isolerad och speciell uppväxt med bara en mamma. Ingen pappa och inga syskon. Inte ens ett halvsyskon. Ett barn som föds in i TS' nuvarande konstellation skulle få ett mycket bättre liv!
  • Anonym (Reklam)
    YummyMami skrev 2013-09-05 17:48:22 följande:

Varför är det otrevligt att visa på att en kvinna har fler val än lura till sig barn eller kanske bli barnlös? Visst blir 40+ gravida för egen maskin men problem med graviditet är tyvärr fler än lyckade graviditeter.

VA? TS KAN ju inte ens lura sig till barn i det här fallet, eftersom hennes man inte kan befrukta en kvinna utan medicinsk hjälp. Läste du ens trådstarten..?
  • Anonym (Reklam)
    YummyMami skrev 2013-09-05 19:16:53 följande:

Man kan även ha totalt oseriösa relationer och ändå ha barn med denne.
    Tror hon menade mer av att skulle hon ha föredragit någon som inte har byggt hus, skaffat barn, varit gift innan henne och de två tillsammans skulle ha gjort det för första gången tillsammans.

Själv har jag varit gift tre ggr innan och ingen äktenskap var en repris eller nåt utan det var "nytt mark" varje gång. Så bara för ts man har gjort det engång betyder det inte att det skulle bli mindre magiskt nästa gång. Jag är på väg in i fjärde och det är det mest magiska hittills.

Fast är man inne på fjärde äktenskapet, borde det väl inte finnas så mycket magi kvar..? Törnrosa och Askungen och dom nöjde sig med en gång, vet du!
  • Anonym (Reklam)
    Anonym (A) skrev 2013-09-05 20:10:18 följande:

Hur vet du att barnet skulle bli ensamt och isolerat? Du känner inte ts och vet ingenting om hennes förutsättningar.

Hon skrev i och för sig att hon har flera syskon, och det är ju bra. Om hon har mycket kontakt med dem och deras barn - kusiner till TS' barn - skulle kunna bo nära och bli ett syskonsubstitut. Men som sagt - det vet vi inget om... Hur eller hur, så kommer TS och barnet den mesta tiden att vara bara dom två i en lägenhet i så fall. I allt väsentligt så kommer det att vara bara dom två.

Men nu är ju inte det här aktuellt, eftersom TS inte har skrivit något om att hon funderar på donatorinsemination. Det var någon annan som slängde in det i tråden.   
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....