Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....
Anonym (X) skrev 2013-09-04 21:07:21 följande:
Jag tycker tvärtom att hon framstår som mogen och hon förstår ju att det inte är barnets fel egentligen.Man kan inte hjälpa sina känslor, bara sina handlingar, och det hjälper föga att skambelägga TS för hennes känslor.
Jag och säkert andra med mig blev ihop med män medbarn för att man inte visste bättre. Jag trodde att det var en fråga om tid, att jag skulle vänja mig, att jag skulle känna mig som en fullvärdig del i familjen etc.
Ja, jag tror tyvärr att det görs för mycket reklam för styvfamiljer nu, överallt. Alltid när det är något reportage med familjer i något magasin, så är det alltid någon gullig styvfamilj där också, och de pratar alltid om hur fiiiiiiint det funkar att vara en ombildad familj. Men så ser ju inte verkligheten ut. Jag tycker att man borde börja varna för att ge sig in med personer som har barn sedan förr. Inget gott kan komma av det. Hela livet kommer att bli sämre än om man träffat en barnfri partner - till och med in i det sista, eftersom styvbarnen dessutom ska ha ut sitt arv.
Det är bra att det finns sådana här forum, där människor som vet hur det verkligen är kan berätta! Så kan andra ta varning, medan det finns tid.