Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....
Omogen citron skrev 2013-09-05 00:09:36 följande:
Jag tycker inte att ni ska skaffa ett barn. Det låter som att ett barn bara är ett sätt att rädda ert förhållande, dina känslor till din styvfotter kommer inte ändras för att ni skaffar ett till barn. Du kommer istället önska att det bara var din man, du och barnet och att hans nuvarande dotter inte fanns där. Dessutom är ni påtok för gamla båda två för att få barn, din man var nästan för gammal första gången. Jag tycker att du bör söka hjälp för din svartsjuka hos en psykolog för att bearbeta dina känslor. Det är viktigt både för dig och för din och din mans relation. Annars finns risken att svartsjukan tar över och att relationen inte håller. Det är också viktigt för din mans dotter, alla barn förtjänar en kärleksfull uppväxt, att ha någon så pass nära som känner svartsjuka emot än kan ge men för livet.
Åldern ser jag absolut inte som ett hinder, jag känner många som blivit föräldrar i den åldern och det har fungerat utmärkt. Däremot bör ts för alla inblandades skull jobba ordentligt med sina känslor inför bonusdottern innan hon skaffar barn med sambon.