• Aaliyah

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Ts: kan det vara så att du inte blev lika väl omhändertagen när du var liten som din sambos dotter blir?
    Jag kan förstå känslan i så fall. Men eftersom situationen ser ut som den ser ut, är ditt förhållningssätt det enda du kan ändra på. Gå i terapi.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Ts: hur skulle du önska att det var? Om du fick välja helt fritt. Skulle du vara tillsammans med en man som inte hade några barn sedan tidigare och som inte hade haft något jätteseriöst förhållande innan dig? Jag vill inte döma dig, bara försöka förstå.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah
    Anonym (förstår) skrev 2013-09-05 19:11:23 följande:

Man kan väl ha haft seriösa förhållanden fastän man inte har barn eller hur tänker du?
    Jo, visst. Vad jag ville veta var hur ts helst skulle vilja att det var i fråga om det. Om hennes sambo/man inte hade haft barn men ändå varit gift i många år tidigare, skulle det kännas ok för henne då?
  • Aaliyah
    YummyMami skrev 2013-09-05 19:16:53 följande:

Man kan även ha totalt oseriösa relationer och ändå ha barn med denne.
    Tror hon menade mer av att skulle hon ha föredragit någon som inte har byggt hus, skaffat barn, varit gift innan henne och de två tillsammans skulle ha gjort det för första gången tillsammans.

Själv har jag varit gift tre ggr innan och ingen äktenskap var en repris eller nåt utan det var "nytt mark" varje gång. Så bara för ts man har gjort det engång betyder det inte att det skulle bli mindre magiskt nästa gång. Jag är på väg in i fjärde och det är det mest magiska hittills.
    Just det. Tack.
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....