EmmaAn skrev 2013-09-05 15:03:12 följande:
Jag har aldrig begärt att min sambo ska göra mer än han redan gör.. eller ändra på något...
Han är underbar, även hans dotter såklart.
Denna tråden handlar om mina känslor inombords, att jag vill ha tips och råd (gärna av någon i samma situation) om hur man tacklar sina negativa känslor och tankar som kommer lite då och då (när man är nere) .
Min relation med dottern är nog väldigt bra egentligen.. Jag skulle aldrig låta någon ens ana hur jag kan känna inombords.. Det är inte hennes fel och det är inte heller där problemet ligger. Vi två respekterar och gillar varandra bra.
Och jag skaffar inte ett barn i tro om att de ska lösa allt, tvärtom skulle jag nästan säga...
Jag vet vad barn inebär, jag har 4 småsyskon som jag är uppväxt med att ta hand om, de 2 minsta kom när jag var 14 resp16 år.
Jag vet att allt sätts på sin spets då om någon gång..
Nej, mina tankar kretsar nog mer om jag har rätt att komma och röra runt i grytan.
Dottern är som sagt redan 8 år och min sambo 43.. Vi har ett förhållandevis lugnt och enkelt liv idag.
Behagligt skulle man kanske säga...
Enklast hade ju varit om jag kunde nöja mig med det...
Men jag vill också uppleva den där vilkorslösa kärleken som jag ser i hans ögon när han tittar på sin dotter, jag vill också vara så där livsviktig för någon...
Det är nog det som gör mest ont.. Att om vi avstår barn nu får jag aldrig uppleva det...
Jag tror att jag har svaren inom mig.. Jag behöver bara sortera lite... Och bolla frågor och funderingar med någon...
Jag är glad för att jag startade denna tråd. Jag har fått många inputs och det känns som att jag har harmonin i sikte..
Du behöver inte honom för barn, Danmark har massa namnlösa lagliga spermier över till alla som vill ha.