• YummyMami

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Oj. Undrar vad problemet egentligen är. Tror inte det är huset, barnet osv. Det är något i dig själv som aldrig är nöjd. Du bör göra slut eller börja gå på terapi för det är som ett litet bortskämd snorunge i dig som aldrig blir nöjd. Det är kanske något som hänger ihop med ditt egna barndom.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • YummyMami
    EmmaAn skrev 2013-09-05 15:03:12 följande:
    Jag har aldrig begärt att min sambo ska göra mer än han redan gör.. eller ändra på något...

Han är underbar, även hans dotter såklart.

Denna tråden handlar om mina känslor inombords, att jag vill ha tips och råd (gärna av någon i samma situation) om hur man tacklar sina negativa känslor och tankar som kommer lite då och då (när man är  nere) .

Min relation med dottern är nog väldigt bra egentligen.. Jag skulle aldrig låta någon ens ana hur jag kan känna inombords.. Det är inte hennes fel och det är inte heller där problemet ligger. Vi två respekterar och gillar varandra bra.

Och jag skaffar inte ett barn i tro om att de ska lösa allt, tvärtom skulle jag nästan säga...

Jag vet vad barn inebär, jag har 4 småsyskon som jag är uppväxt med att ta hand om, de 2 minsta kom när jag var 14 resp16 år.

Jag vet att allt sätts på sin spets då om någon gång..

Nej, mina tankar kretsar nog mer om jag har rätt att komma och röra runt i grytan.

Dottern är som sagt redan 8 år och min sambo 43.. Vi har ett förhållandevis lugnt och enkelt liv idag.

Behagligt skulle man kanske säga...

Enklast hade ju varit om jag kunde nöja mig med det...

Men jag vill också uppleva den där vilkorslösa kärleken som jag ser i hans ögon när han tittar på sin dotter, jag vill också vara så där livsviktig för någon...

Det är nog det som gör mest ont.. Att om vi avstår barn nu får jag aldrig uppleva det...

Jag tror att jag har svaren inom mig.. Jag behöver bara sortera lite... Och bolla frågor och funderingar med någon...

Jag är glad för att jag startade denna tråd. Jag har fått många inputs och det känns som att jag har harmonin i sikte.. 

Du behöver inte honom för barn, Danmark har massa namnlösa lagliga spermier över till alla som vill ha.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • YummyMami
    Utan Barn skrev 2013-09-05 15:58:12 följande:
    Ehhh, vad vill du säga med den konstiga kommentaren? Något som hjälper TS?

Jag tycker verkligen inte att TS verkar ha som första prio att skaffa ett barn, oavsett pappa. Utan att få en riktigt bra situation hemma och sen skaffa barn med DEN mannen.

Har dels gett svar om problemet med om hemmasituationen med hennes känslor tidigare i tråden, detta var svar på ts önskan om eget barn för att uppleva den villorlösa kärleken. Hon måste inte få den genom mannen hon är med eller med någon annan man för den del heller. Hon är snart 40 oxå och redan efter 36 så är det pil rakt ner med feriliteten så det skadar inte att ta det i egna händer.
  • YummyMami
    Utan Barn skrev 2013-09-05 17:42:21 följande:
    Ditt tidigare svar var ungefär lika otrevligt och tämligen intetsägande vad gäller råd kring problemet.

Vad gäller fertiliteten så har du i sak rätt men MÅNGA undantag finns (jag är själv ett, då jag alltför lätt blev gravid som 43-åring) och att slängigt hänvisa till »spermier i Danmark« är återigen bara otrevligt.

Men jo, jag tycker också TS ska gå och prata med någon professionell och få hjälp i hantering och förändring av sina tankar. Det kan vara jättesvårt att på egen hand komma ur negativa tankebanor.

Varför är det otrevligt att visa på att en kvinna har fler val än lura till sig barn eller kanske bli barnlös? Visst blir 40+ gravida för egen maskin men problem med graviditet är tyvärr fler än lyckade graviditeter.
  • YummyMami
    Anonym (jp) skrev 2013-09-05 18:08:16 följande:
    Men usch va otrevlig du är. Man kan ju undra vad du har i bagaget som drar iväg på såna växlar. Brukar du va så otrevlig? Får för mig att du brukar va så gullig i andra trådar men nu är det verkligen nåt som triggar dig. Eller är det att styvmödrar är lovligt byte?

Att tycka att en kvinna ska kunna få barn när hon har en stark längtan till det har väl inget med att ogilla styvmödrar? Mannen säger nä, jag säger det finns andra sätt. Förstår inte hur du koppla det så om att ogilla?
  • YummyMami
    augustisten skrev 2013-09-05 18:41:25 följande:
    Mannen säger väl inte nej, var får du det ifrån?

Tror du det blir dina inlägg mer begripliga. Jag och fler med mig läste som att det var bättre att ts skaffar barn själv än med mannen som VILL ha barn med henne eftersom hon känner som hon gör inför hans dotter (vilket hon ju uppenbarligen vill försöker ändra på).

Okej, läste fel i ts inlägg, fick det till att han var nöjd med den han hade fått.

Fast är det så att han vill ha, så tycker jag att ts prioriterar sin känsloproblem först. Eftersom annars finns det tråkigt nog stor risk för att ts kommer inte vara nöjd med den insats mannen gör och jämför hela tiden med den äldre barnet.
  • YummyMami
    Anonym (förstår) skrev 2013-09-05 18:45:02 följande:
    Äh...hon har inte missförstått något alls. Hon tillhör de som tycker hon har rätt att spy sin galla över allt som gäller bonusmammor. För det är något allmänt känt här på FL, är man bonusmamma så är man pestsmittad, borde göra slut med sin man och flytta ifrån honom och hans barn.....bara för att man inte är Moder Teresa....

Ojoj fördomen själv talar!
  • YummyMami
    Anonym (förstår) skrev 2013-09-05 19:11:23 följande:
    Man kan väl ha haft seriösa förhållanden fastän man inte har barn eller hur tänker du?

Man kan även ha totalt oseriösa relationer och ändå ha barn med denne.

Tror hon menade mer av att skulle hon ha föredragit någon som inte har byggt hus, skaffat barn, varit gift innan henne och de två tillsammans skulle ha gjort det för första gången tillsammans.

Själv har jag varit gift tre ggr innan och ingen äktenskap var en repris eller nåt utan det var "nytt mark" varje gång. Så bara för ts man har gjort det engång betyder det inte att det skulle bli mindre magiskt nästa gång. Jag är på väg in i fjärde och det är det mest magiska hittills.
  • YummyMami
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-05 20:05:18 följande:
    Fast då blir ju det barnet faderlöst i stället. Och får en väldigt ensam, isolerad och speciell uppväxt med bara en mamma. Ingen pappa och inga syskon. Inte ens ett halvsyskon. Ett barn som föds in i TS' nuvarande konstellation skulle få ett mycket bättre liv!

Behöver inte alls bli det, ett barn utan pappa kan bli adopterad av någon som älskar denna som sitt. Ett barn som har en pappa som surar för att denna blev till kan däremot känna sig oälskad och sakna utväg från situationen.

Fast nu hade jag ju fått det om bakfoten så det är sak samma. Det är en annan diskussion som kanske kommer upp någon annan stans någon annan dag.
  • YummyMami
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-05 20:11:14 följande:
    Fast är man inne på fjärde äktenskapet, borde det väl inte finnas så mycket magi kvar..? Törnrosa och Askungen och dom nöjde sig med en gång, vet du!

Det vet du inget om. De kanske dog nästa år eller så. Blev giftmördade eftersom prinsen hittat en yngre och ville byta ut men det fanns inte skilsmässor.

Ny man, ny personkemi och ny magi.
  • YummyMami
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-05 20:21:58 följande:
    Visst, men TS är redan så pass gammal. Hennes chanser att hitta en ny man efter att ha gått igenom en ensam graviditet, är ju inte precis större än innan i så fall. När hon är hundra procent ensam mamma, och inte ens har varannan helg till att gå på krogen eller träffa män från nätet.

Att va? Hennes ägg håller på och passerar bästföre datum, inte förmågan att bli kär om igen. Det finns miljoner av ensamstående människor i varierande åldrar vilka har funnit ny kärlek.
  • YummyMami
    Anonym (Reklam) skrev 2013-09-05 21:02:50 följande:
    OK - då gissar jag att ni har ett donatornummer som ni kan använda..? På någon sajt på nätet, avsedd för dessa kontakter..? Absolut är det bättre för ditt barn att få känna sitt halvsyskon, men jag tycker ändå att detta låter VÄÄÄÄLDIGT konstruerat. Varför blev det så här i Västerlandet, att ensamma kvinnor skaffar barn i sista stund på desperata sätt..? Det är ju inte mer än hundra år sedan det var tvärtom: att barnaskarorna var för stora, kvinnorna slets ut av alla gravidititeter...

För hundra år sen så blev kvinnorna påsatta utan skydd vare sig de ville eller inte och därför var barnskarorna så stor. För 20 år sen eller mindre så tog kvinnor en Finlandskryssning för graviditet. Idag man man åka till Danmark istället.
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....