Jag TAPPAR håret! Hjälp!!!
Jag fick barn för 3 år sedan.
Innan min graviditet hade jag jättefint, glansigt, tjockt mörkt hår som jag i princip kunde behandla hur som. Jag har alltid fått beröm av frisörer och folk för mitt hår.
Håret har varit den del av min kropp som jag verkligen tyckt om och varit stolt över.
Så fick jag barn och först började håret trilla av som det brukar med pga hormoner men det ska ju sluta någon gång men mitt hår bara fortsätter falla av.
Från början tappade jag enbart håret från rötterna men nu byts håret av vilket gör att håret ser jätterisigt ut med massa fjun som sticker upp överallt.
Jag har varit hos läkare 2 gånger (ska tillbaka till läkare nu i sep) pga av detta och tagit blodprov, det visade sig att jag har B12 vitaminbrist men vid senaste kollen visade det sig att mitt B12 nu mer ligger bra efter 1 år av vitamintillskott. Men håret har fortsatt att trilla av och nu har jag tappat ungefär 2/3 av mitt hår, det är enormt tunt och slitet.
Börjar känna mig desperat och min fråga till er. Vad ska jag göra???? Just nu äter jag 5 olika vitaminer om dagen för hår och annat som kan vara orsak till håravfall men det funkar inte. Om 2 år kommer jag att vara skallig.
Har ni tips på produkter? Nu har jag koncentrerat mig på om orsaken ligger vitaminer och kost men eftersom det inte funkar så måste jag prova om det är något jag kan göra med hårmasker, schampoon etc etc
Jag har inte färgat mitt hår sen jag fick barn, jag fönar och plattar inte håret utan tvättar med schampoo och balsam för slitet hår och gör inpackning i håret efter varje schamponering.
Hjälp... jag är villig att lägga de pengar som krävs för att få håret normalt igen och framför allt få håret att sluta brytas av.
Tack!