• Eris

Hjälp

Hej, jag hoppas på att ngn här inne kan ge mig lite råd o lite tänkande över vad mitt problem kan bero på....
    För exakt 6 månader sen när jag o min sambo var utomlands så var vi gravida o trodde allt var frid o fröjd mtp att jag var i hälften av 12 veckan, när jag fick lite blödningar, ringde vi sverige o dem tyckte inte det verkade så farligt, för dem var lite rosafärgade, men vi åkte in akut iallafall o fick då reda på att jag hade fått ett MA, skrapningen gjordes där o hela våra världar bara föll samman. Vi lyckades med mkt stöd runt omkr oss att ta oss vidare i livet o hoppades på ett nytt försök senare. Efter ca 3månader hade min kropp helt återhämtat sig o vi blev återigen gravida, vi vågade väl inte hoppas för mkt på denna grav, men alla trodde att det här var en helt ny grav. o att allt var annorlunda. När vi gick på en säkerhetskontroll i början av veckan 12 rasade hela vår värld ihop IGEN!!
    Exakt samma jäkla sak hade hänt oss IGEN, jag förstår inte varför vi ska ha en sådan otur, det är så himla orättvist, jag, VI vill ingenting annat här i världen än att få ett litet pyre i famnen.
    Vi vet inte vad vi ska ta oss till, nästan exakt på 6 månaders dagen så händer samma sak + att jag tidigare i mina år har fått ett vanligt missfall.
    I båda fallen av mina MA:n så har embryona dött runt 5-7 veckor o sedan legat kvar i mig i 5-7 veckor.
    Den senaste ggn nu när de hände för ca, 1 1/2v sedan så fick jag skrapa igen, o på morgonen innan op så fick jag tabl. jag skulle ta för att dem lättare skulle kunna skrapa o jag började blöda otroliga mängder o jätte mkt av innehållet kom ut så läkaren trodde inte att mkt behövdes göra, men sen efter op sa hon att moderkakan tydligen satt hårt fast o det var tydligen en positiv sak.

Finns det ngn som har fått göra en utredning,??!!
    Vi kommer få göra en nu i Maj....
    Tänk om dem säger sorry, men det funkar inte för er två, vad f-n gör ja då??

• Svar på tråden Hjälp
  • ganesha

Hej

Har också haft tre MA, ofostriga graviditeter under 8 månader. Vi fick göra utredning direkt efter vårat tredje där inga fel hittades. Det var ju en lättnad att inget var fel på kromosomerna, men nåt fel måste det ju vara tycker man. Kan man verkligen ha otur så många gånger i sträck.
    Förstår din frustration, men du ska veta att i de flesta fall hittar dom inget. Och allt utom kromosomavvikelser kan man oftast göra något åt.
    Tappa inte hoppet, en dag är det vår tur också
    Kram

• Eris

Fast jag vill nästan att dem ska hitta ngt, inget allvarligt naturligtvis, men ngt som man kan fixa till.
    Tex att man kanske har brist på vitamin b eller folsyrabrist.
    Men att få ett svar av att dem absolut inte hittar ngt fel alls kommer ju bara gör mig ännu mer orolig....
    Vågar man sig på en till grav. då???
    Det skulle nog inte jag göra, jag vägrar gå igenom en skrapning till, jag orkar inte....
    Varför ska det vara så svårt??
    Jag trodde aldrig för ett år sedan när vi slutade med p-piller att det skulle vara så svårt som det är!!!!
    Det jobbiga e nu bara att behöva vänta ända till maj, vet inte äns NÄR i maj det ska göras....

• Lilla U

Har de kollat din sköldkörtel? Felaktiga nivåer av sköldkörtelhormon kan både göra det svårt att bli med barn (som för mig i komb med endo) och leda till missfall.
    Lycka till, det kommer att ordna sig ska du se!

• Mumle

Eris, fy vilken otur! Jag har också fått två missfall, fast båda var tidiga. Vad jag har hört kan man kan göra en kromosomanalys på kvinnan och mannen. Vet inte exakt hur det går till, men det är för att fastställa att det inte finns några kromosomavvikelser som gör det extra svårt för just dessa två personer att sätta ett barn till världen. Jag tror att det ä
    är väldigt ovanligt att det skulle vara så.

• AHL

Hej!
    MIN UTREDNING ÄR KLAR NU OCH ALLT VAR OK PÅ OSS. HAR HAFT 4 MISSFALL, 2 MISSFALL + 2 MA. ALLT VAR BRA. aLLA PROVER VI LÄMNAT, BLOD, SAMT EN HYSTEROSKOPI SOM GJORDES 23 JAN. NU SKA JAG FÅ PROGRESTERON NÄR JAG BLIR GRAVID NÄSTA GG. FICK DET MIN 4.DE GRAVIDITET I 10 DAGAR MEN DET HJÄLPTE TYVVÄRR INTE.
    HAR FÖRSTÅTT ATT LIVMODERSUNDERSÖKNINGARNA GÖRS LITE OLIKA PÅ OLIKA SJKHUS. PÅ MEJ BLÅSTE DE UPP DEN MED GAS OCH PÅ DE FLESTA ANDRA ANVÄNDER DE KOKSALT.
    HOPPAS DET GÅR BRA FÖR DEJ!
    Anna

Svar på tråden Hjälp