Inlägg från: Längtan till dig |Visa alla inlägg
  • Längtan till dig

BF Maj 2014

Hej!

Hoppar gärna in här också :)

Min man och jag (27 respektive 25 år, västra götaland) har tidigare försökt att bli gravida, utan resultat. Vi försökte i nästan två år (2010-2012) och gav nästan upp. Men jag gjorde sedan en magsäcksförminskning aug 12 och har efter ett år tappat dryga 45 kg.

Enligt rekommendationerna bör man vänta i minst ett år på att bli gravid och det följde vi till pricka (-8 dagar ;) Hehe. Vi gjorde alltså första försöket efter op nu i augusti och det tog sig direkt. Helt otroligt, vi trodde inte det skulle gå så fort.

Jag tror att jag hade ÄL runt den 21 aug och efter en vecka, nästan exakt, började jag få ömma bröst, vilka blev ömmare och ömmare. Jag brukar få ömma bröst innan mens men när det gjorde så ont så jag nästan börja gråta och det hettade och ådrorna stack ut som tusan, så funderade jag på om det inte var så att jag blivit gravid.

Jag tog då ett test runt den 30 aug och det visade ett mycket svagt plus, man fick vara väldigt närsynt ^^
    Så jag väntade tills BIM dagen den 4e och det var fortsatt svagt. Väntade till i lördags den 7e och det blev något tydligare, för att senast igår ta ett till som var ytterligare något tydligare. Så nu vågar jag tro :)

Ringde idag till MVC och fick en tid för inskrivning på måndag den 16e. Jag är såååå gladf att jag vill ställa mig och skrika genom fönstret att jag är på tjocken ;P men jag hejdar mig haha

Det blev ett långt inlägg, men då får ni nått att läsa så här på kvällskvisten ;) 

• Längtan till dig
    Boomsan skrev 2013-09-10 11:08:54 följande:
    Min stegring ^^ Första från cykeldag 28 Glad

Är det gravtest? isf..grattis! :D Jag ska testa en sista gång nu i helgen för att få det mer bekräftat innan måndag då jag ska på inskrivning (jag vet jag är knäpp haha!). Var det du som skulle på inskrivning då med? 
  • Längtan till dig
    sowe81 skrev 2013-09-10 19:34:41 följande:
    Idag har jag haft som stickningar eller små hugg på vä sida långt ner på magen, nästan som håll. Hoppas verkligen inte det är nåt jag behöver oroa mig för, i v5 bara ännu. Nån som känner igen?
    Jag kan få liknande om jag har ansträngt mig mycket, men som sagt, det är nog i ligamenten som "töjs" :) Växtvärk...jag är något öm om magen när jag tar på den nu efter dagens slit...
  • Längtan till dig
    Elinannamaria skrev 2013-09-10 20:00:18 följande:

Just det, mitt blev också värre vid ansträngning. har försvunnit nu i v 8, ersatts av yrsel och uppblåst mage.
    Okej, ja och som cement i magen :/ jag är ju järtabletter så det kanske inte hjälper direkt...känner mig uppblåst jag också i mellanåt.
  • Längtan till dig
    Boomsan skrev 2013-09-10 21:20:34 följande:
    Jaa det är gravtest ^^
    Jag ska till BVC den 23/9 Skrattande
    Aha :D Grattis! Vad roligt :)
  • Längtan till dig
    Ela82 skrev 2013-09-10 22:57:49 följande:
    här har jag inga gravsymtom förrutom tröttheten samt en införskaffad urinvägsinfektion Rynkar på näsan
    men 6  gravtest hoppas jag inte kan visa fel
    Aj du! UVI är inge kul...jag har haft lätt att få det när jag varit liten, men inte haft det så ofta på senare tid. Är det vanligt att få det när man blir gravid? Hoppas jag slipper det! 

Tror inte 6 gravtest ska ha fel ^^ tror jag med ska ta ett par till för att fatta ^^ 
  • Längtan till dig
    Gekaa skrev 2013-09-11 21:38:19 följande:
    Gravid, ÄNTLIGEN! Här kommer en mamma till som väntar sitt 3-dje barn! BF 16 Maj.
    Men jag har en enorm oro för missfall :( Varför vet jag inte :/
    Sen har jag ett problem och jag behöver ER hjälp och stötta, att sluta RÖKA?!
    Fan någon annan gravid som röker/har rökat vill sluta/har slutat, alla TIPS är välkomnande.
    Har dock hört att det ska vara farligt och öka risken för missfall om man slutar tvärt?! Sanet eller falskt?
    Grattis! Och ang rökande, så får du tänka så här. Varje gång du röker så skadar det både dig och barnet. Bäst är väl alltid att trappa ner...Sen har jag en syster som mådde dåligt av att röka vissa gånger på dygnet när hon väntade sin tjej. Så det kan bli så att du inte mår bra av det, då är det bra att passa på. 
Svar på tråden BF Maj 2014