Inlägg från: söderböna |Visa alla inlägg
  • söderböna

BF Maj 2014

Plussat idag! Plus Har inte ens hunnit berätta för mannen som sover ännu... Flört Hoppas hoppas att detta går vägen nu! Hade MF i juni. Första barnet. BF 14/5. 

• söderböna
    Elinannamaria skrev 2013-09-05 07:04:25 följande:

Men åh, Grattis !!! Jag hänger lite här även om jag eg är beräknad i slutet på april. Va spännande att berätta för mannen smile1.gif
    Jag är lite plus-yr just nu! Så glad! Det var svagt men det var ett plus. Mannen åker utomlands nu på morgonen så det blir en rolig nyhet att skicka med honom på resan!
  • söderböna
    Elinannamaria skrev 2013-09-05 19:45:47 följande:
    Kanske är hälsosamtal, för mig var det ett besök på 20 min i v7 där dom visade lokalerna och frågade hur man mådde. Ofta pratar dom nog om kost och annat  man skall tänka på. Har min inskrivning i v 11/12  men eftersom jag bara smyger här trots att jag skall ha i slutet på april så blir det 8/9. 
    Tycker du ska fortsätta smyga här! Mycket glad att ses på andra sidan "vill-ha-barn-tråden".
  • söderböna
    Elinannamaria skrev 2013-09-05 21:56:18 följande:
    Detsamma, känns jättekul att fortsätta följas åt! Hur blev mannens reaktion då? 
    Åh han vaknade sent och var ivrig att packa det sista i morse och komma ihåg allt inför resan så jag väntade för att inte distrahera så han glömde pass eller så. Först när vi väntar på taxin fick jag tillfälle att berätta och då sken han upp och blev väldigt lugn... Han skickade sedan ett fint sms från flygplatsen om vilken glad överraskning det var. Längtar tills han kommer hem så vi kan längta tillsammans lite.

När är din BF? 
  • söderböna
    Valgma skrev 2013-09-06 05:29:52 följande:

vad härligt att läsa om alla som plusat. Undrar vad det är för en liten en i magen den här gången. De barn vi har, en flicka och en pojke, är väldigt lik varandra och mig. Spännande och se om det blir en minikopia till eller om vi kan få barn som är lik sin pappa smile5.gif hehe

Någon som känt av några symptom än? Själv har jag jättelite ont i brösten. Hade för mig att jag kände mer med de andra barnen, men kanske var längre gången då.

Jag känner pyttelite ömhet i bröst samt att jag har en "bryggande" känsla i magen (nästan som när man känner "sockerdricka" i ett ben men svagt svagt). När jag nös igår högg det till i ligamenten. Sen är jag trött men det är jag alltid säger min sambo.
  • söderböna
    Erizajo skrev 2013-09-08 08:26:02 följande:

Nej vad tråkigt! Håller tummarna att det blir en ny liten grodd snart!

Nån mer än jag som fått en massa mini finnar i ansiktet??! Huden är extra fet tror jag, aldrig tänkt på med mina förra barn...

Det fick jag också förra ggn jag var gravid.
  • söderböna

v 5 (4+6)

*lite illamående

*lite ont i ligament

*kissnödig

*lite lite molvärk

• söderböna
    söderböna skrev 2013-09-09 09:31:21 följande:

v 5 (4+6)

*lite illamående

*lite ont i ligament

*kissnödig

*lite lite molvärk

+lite ömma bröst
  • söderböna

Och där gick jag in i v 6! Älskar att skifta vecka! Bara 2,5 till vi slår vårt eget rekord och överskrider datumet för den grav:ens MF. Längtar, hoppas, tror!

• söderböna

Nyser jag hugger det till ordentligt i ligamenten!

• söderböna
    sowe81 skrev 2013-09-10 20:28:34 följande:
    Jag snöt mig o det gjorde sjukt ont. Borde vara ligamenten då smile1.gif

Nu kan jag nog sova gott inatt.
    Haha ja, det gör verkligen sjukt ont! Hade exakt samma symptom vid den här tiden förra grav.
  • söderböna
    Gekaa skrev 2013-09-11 21:38:19 följande:
    Gravid, ÄNTLIGEN! Här kommer en mamma till som väntar sitt 3-dje barn! BF 16 Maj.
    Men jag har en enorm oro för missfall :( Varför vet jag inte :/
    Sen har jag ett problem och jag behöver ER hjälp och stötta, att sluta RÖKA?!
    Fan någon annan gravid som röker/har rökat vill sluta/har slutat, alla TIPS är välkomnande.
    Har dock hört att det ska vara farligt och öka risken för missfall om man slutar tvärt?! Sanet eller falskt?
    Har aldrig hört om ökad risk om man slutar tvärt men så har jag inte undersökt saken heller. Jag röker men inte dagligen, inte tex på arbetstid osv, utan ett par på kvällen och feströker ordentligt. Jag hade inga problem att sluta pronto så fort jag plussade. Med det sagt tänker jag på cigg emellanåt och längtar men det går inte från tanke till handling eller ens tanke om handling. Jag tänker att jag har rökt i över 20 år och kroppen kan minst sagt må bra av att få ett sabbatsår.

Sen har jag facit i handen - var gravid i våras med MF i v 8 i juni. Då hade jag varit utan cigg i en månad (2 första är man inte gravid, 2 nästkommande vet man inte om det). Det första jag gjorde helgen efter MF var att slå upp ett glas vin och tända en cigg. Och nu kommer klyschan: det var inte nåt särskilt, varken gott eller äckligt. Som att jag kunde leva utan det. Doftar faktiskt 1000 ggr bättre än det smakar. Så nu vet jag att när jag längtar efter cigg är det mer idén av den än själva blosset. Plus att det är inte för evigt. Vet jag att jag inte behöver sluta för gott är det lättare att hålla upp tillfälligt. Lycka till!
  • söderböna
    Gekaa skrev 2013-09-12 14:09:30 följande:

Tack för tips och råd... Ska ju bara hålla upp i 9 månader ;)
    Glömde nämna boken Äntligen icke-rökare! av Allen Carr. Den är ju en klassiker i sammanhanget. Fungerade skitbra på min kompis, hon har varit rökfri i typ 7 år nu och hon var en stadig rökare.
Svar på tråden BF Maj 2014