BF Maj 2014
Hej! Har plussat idag och har också haft min beskärda del av missfall. Hoppas på att denna graviditet går bra :) Bf 6 maj för nu i alla fall! Sååå glad! Fick en kille 2012 på sjätte graviditeten.
Hej! Har plussat idag och har också haft min beskärda del av missfall. Hoppas på att denna graviditet går bra :) Bf 6 maj för nu i alla fall! Sååå glad! Fick en kille 2012 på sjätte graviditeten.
Bf 13 maj skulle det vara. Är visst lite snurrig idag
Grattis till alla plussare Vad kul att fler hittar hit!
Valgma, vid min förra graviditet kollade min bm om jag var uppsatt på cellprov och sa att jag skulle få kallelse efter barnet fötts istället. Kommer inte ihåg hur långt gången jag var då dock. .. Fråga imorgon om du hinner, kanske är bäst?
Det är ju en del pappersarbete första mötet, iaf om det är första barnet. Vet inte hur det är vid andra barnet, jag har inte varit där än!
Vad kul att vi börjar bli några stycken!
Det ska bli spännande att se hur bebisen kommer att se ut! Min man är från Hong Kong så vi trodde vår son skulle få asiatiskt utseende, men han är ljus och rödhårig med ljust bruna ögon. Jag är rödlätt med blåa ögon. Väldigt lik min man i ansiktet iallafall. Nästa kanske blir helt tvärtom :)
Ja, vi skojade om det innan att han skulle komma ut som rödhårig eftersom vi var så säkra på en svarthårig liten en skulle titta ut
Är 4+5 och har:
- spända bröst
- svagt illamående
- håravfall
- kissnödig
- lite yrsel
En till rökare här, men snart ickerökare! Måste rekommendera e-cigaretten! Det finns både med och utan nikotin och jag kör utan. Den ryker och du drar ner luft, precis som vanligt. Inte svårt att låta bli att röka och helt ofarligt Tar kanske en eller två cigg om dagen efter en vecka med ecigg och hoppas snart vara nere i noll...
Jag har inte så många symptom, samma som förra graviditeten. Trött, håravfall och lite fylligare tuttar... Tackar speciellt för den då jag slutade amma för några månader sen Jag är 44.
Var på inskrivning igår och hb och blodsocker var bra (128 & 7, 7), men lite lågt blodtryck 95/55. Men hellre det än högt!
Ha en go lördag!
Vattnet gick lördag morgon men inga värkar förrän kvällen då vi åkte in. Nästa dag hade jag inte öppnat mig mer än 3-4 cm och jag var 16 (!) dagar över bf så de satte igång mig. Men lilleman låg fel så han kunde inte komma ut, så varje gång de höjde droppet sjönk hans hjärtljud, så det blev akut snitt istället . 02.40 föddes han! Ett perfekt snitt, inga problem efteråt.
Glömde ju skriva att jag gärna tar snitt igen
6/5 Naniismamma - 3e barnet
13/5 Lenafena - 2e barnet
25/5 tobiq - 3e barnet
Bf -lista ----------
4/5 Snusann - 2:a barnet
6/5 Naniismamma - 3:e barnet
6/5 0fia - 3:e barnet
11/5 Q13 - 1:a barnet
13/5 Längtan till dig - 1:a barnet
13/5 Lenafena - 2:a barnet
15/5 sowe81 - 2:a barnet
17/5 luspudel - 3:e barnet
17/5 Lindhaz - 2:a barnet
17/5 mala01 - 3:e barnet
20/5 Svinfantast - 4:e barnet
25/5 tobiq - 3:e barnet
27/5 Klick78 - 3:e barnet
Tack
Det var negativt besked, ingen bebbe kvar Önskar alla lycka till och att vi kanske ses i någon framtida bf-tråd!