Inlägg från: Akua |Visa alla inlägg
  • Akua

Jag vill para min hona!

Jag skulle vilja att min honkatt får kattungar en gång innan hon ska kastreras. Hon har löpt två gånger men är egentligen innekatt och trots att hon var i sommarstuga under löpen så vågade hon inte sig iväg för att leta efter en make.

Någon med en fin hankatt i Stockholm som har lust att låna ut han för att paras med min kisse? Katten behöver inte alls vara en raskatt. 

• Svar på tråden Jag vill para min hona!
  • Akua
    viseversa skrev 2013-09-01 20:12:44 följande:
    Snart kommer dom... Blandras hatar maffian och berättar hur HEMSK du är som vill ha kattungar som inte är renrasiga. Vänta bara snart så...tik,tak,tik,tak,tik,tak....

åh herregud, ja det har du säkert rätt i. Det borde jag ha  tänkt på!!
  • Akua
    Scrubs81 skrev 2013-09-01 20:13:59 följande:
    Infriar förväntningarna!!!!!!

VARFÖR?????

Därför att jag gärna skulle vilja följa kattungarna från början.
  • Akua
    mycketsaft skrev 2013-09-01 20:16:23 följande:
    Skämtar du?

Nej, jag är helt seriös.
  • Akua
    mycketsaft skrev 2013-09-01 20:19:07 följande:
    Ja, harreminje... Gråter

om jag vill och tar god hand om dem är det väl ingen fara? Jag förstår inte varför det skulle vara så fruktansvärt.
  • Akua
    mycketsaft skrev 2013-09-01 20:21:02 följande:

Tänkte du behålla dem allihop?

nej det hade jag inte tänkt.
  • Akua
    Omogen citron skrev 2013-09-01 20:30:38 följande:
    Är det inte bättre att du tar en dräktig hona från ett katthem? Det finns så många hemlösa katter redan. På det viset gör du en god gärning samtidigt som du har glädje av de små söta ungarna. Du slipper stå för alla veterinärkostnader också.

Ska du ha kattungar så kom ihåg att det kostar, grundvaccinering och chip går på 1000 per kattunge. Har du råd med den kostnaden?

Jag har redan en hona och tänkte att hon kunde få kattungar. Är inte sugen på att köpa en vuxen katt från ett katthem.

Ja, jag vet att det kostar att ta kattungar.  
  • Akua
    Anhna skrev 2013-09-01 20:51:57 följande:
    Jag är bara nyfiken hur du gör om du inte får kattungarna sålda? Det finns ju mängder av kattungar till salu på blocket som folk inte blir av med. Sen att sälja dem för ngn hundralapp hjälper ju inte kattungen, då är det rätt lätt för folk att dumpa dem direkt de inte längre är en söt kattunge, ingen större ekonomisk förlust. Så en helt ärligt ställd fråga, hur gör du om du står med fyra fem ungar du inte blir av med?

Jag vet redan några som kan tänka sig en kattunge och sen räknar jag kallt med att kunna få de sålda. Kan jag inte så får jag försöka hitta på något annat.
  • Akua
    Dr Mupp skrev 2013-09-01 20:55:25 följande:
    Du behöver inte köpa katten utan agerar jourhem. Katten kommer hem till dig, föder ungarna och får bo där med ungarna till de är 12 veckor, sen omplaceras mamma och ungar.

Det låter faktiskt intressant!! Och det visste jag inte. Men frågan är om man kan ha en katt sen tidigare då...jag har ju redan en katt. Men detta ska jag försöka kolla upp! Tack för tipset!
  • Akua
    viseversa skrev 2013-09-01 20:54:42 följande:
    Oj när min kompis skulle köpa en kattunge på blocket var det typ omöjligt då alla blev sålda eller tingade typ så fort annonsen kommit ut. Och det gällde ALLA katter inte bara dom renrasiga. Hon fick till sist sin kattunge dock. Sen beror det nog mycket på var man bor också. katter på landet är inte lika eftertraktade som i stan. bor man i en stad är det nog lättare att få sina kattungar sålda. 

Det har jag också haft erfarenhet av!!!! :)
Svar på tråden Jag vill para min hona!